Tuning af Mazda 626 1,8

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Flyvemyren
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 20 aug 2008, 22:18
Geografisk sted: Roskilde

Tuning af Mazda 626 1,8

#1 Indlæg af Flyvemyren »

Tjae, det er jo nok ikke sådan en bil som ALLe tuner :D men har sgu kastet mig ud i projektet. Så ville høre hvad jeg egentlig kunne gøre ve den for at få flere heste ud af den?

Tinger der er gjort:

Anden bagpotte (gennemstrøms)
Bananmanifold
Åbent luftfilter
K&N powerblanket
K&N coolpipe
Kerr Nelson K1 10mm HT Racing Wires (tændrørskabler)
Spark Plug Performance Denso Iridium (tændrør)
Senest rettet af Flyvemyren 21 aug 2008, 17:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#2 Indlæg af BANDIT »

Knaster og takthjul
Hæve kompr
Portet topstykke
Væk med cat
komplet 2 - 2½" udstødning
Større gasspjæld
LFM fra større motor
Evt en justerbar benzintryk´s regulator :D
Evt en chipning

Men nok nemmere med en 2.0 eller en V6
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#3 Indlæg af david »

Sikkert også meget billigere med en større motor
Flyvemyren
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 20 aug 2008, 22:18
Geografisk sted: Roskilde

#4 Indlæg af Flyvemyren »

Problemet skulle så også ligge i at 2,0 udgaven skulle være mere skrøbelig at tune :) efter hvad jeg har hørt.
Men der findes godt nok J-spec dele til den (j-spec motoren er en 2,0 med 170 heste std.... dog er den umulig at opdrive)
Flyvemyren
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 20 aug 2008, 22:18
Geografisk sted: Roskilde

#5 Indlæg af Flyvemyren »

Ellers laver man vel snigeren? :d

Får smidt en 2,0 i.
Skarpere knaster.
Og dette kit :D
http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#6 Indlæg af BANDIT »

Flyvemyren skrev:Ellers laver man vel snigeren? :d

Får smidt en 2,0 i.
Skarpere knaster.
Og dette kit :D
http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html


turboløsningen gir klart mest for pengene , og skarpere knaster er måske ikk det første jeg ville smide pengene efter i den løsning.
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Flyvemyren
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 20 aug 2008, 22:18
Geografisk sted: Roskilde

#7 Indlæg af Flyvemyren »

BANDIT skrev:
Flyvemyren skrev:Ellers laver man vel snigeren? :d

Får smidt en 2,0 i.
Skarpere knaster.
Og dette kit :D
http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html


turboløsningen gir klart mest for pengene , og skarpere knaster er måske ikk det første jeg ville smide pengene efter i den løsning.


Hvad ville det så være? :)
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#8 Indlæg af JerrilD »

Hvorfor ikke bare lave et lowbuged turboprojekt??? Hjemmelavt manifold osv?? Det er jo set før at folk godt kan bygge sådan noget lowbuged....
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Flyvemyren
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 20 aug 2008, 22:18
Geografisk sted: Roskilde

#9 Indlæg af Flyvemyren »

JerrilD skrev:Hvorfor ikke bare lave et lowbuged turboprojekt??? Hjemmelavt manifold osv?? Det er jo set før at folk godt kan bygge sådan noget lowbuged....


Har INGEN anelse om hvad jeg skal bruge af dele til sådan et kit, men hvis du evt kan lave en liste, ville det satme være drømmeprojektet :D

EDIT: Fandt følgende:
J-SPEC (JDM) FS-ZE Intake Camshaft (2.0L 4cyl) (skulle give 10 heste på hjulene)

J-SPEC (JDM) FS-ZE Piston Set (2.0L 4cyl) (skulle hæve kompressionen til 10.4:1)

Ville disse to ting være gode at smide i? (i en 2,0 motor selvfølgelig)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

Flyvemyren skrev:Problemet skulle så også ligge i at 2,0 udgaven skulle være mere skrøbelig at tune :) efter hvad jeg har hørt.
Men der findes godt nok J-spec dele til den (j-spec motoren er en 2,0 med 170 heste std.... dog er den umulig at opdrive)
den der motor der er UMULIG at opdrive... hvor har du prøvet at bestille/købe den? MVH søren
Besvar