Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 17:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 aug 2008, 21:24 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008, 21:18
Indlæg: 31
Geografisk sted: Roskilde
Tjae, det er jo nok ikke sådan en bil som ALLe tuner :D men har sgu kastet mig ud i projektet. Så ville høre hvad jeg egentlig kunne gøre ve den for at få flere heste ud af den?

Tinger der er gjort:

Anden bagpotte (gennemstrøms)
Bananmanifold
Åbent luftfilter
K&N powerblanket
K&N coolpipe
Kerr Nelson K1 10mm HT Racing Wires (tændrørskabler)
Spark Plug Performance Denso Iridium (tændrør)


Senest rettet af Flyvemyren 21 aug 2008, 16:56, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 20 aug 2008, 22:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Knaster og takthjul
Hæve kompr
Portet topstykke
Væk med cat
komplet 2 - 2½" udstødning
Større gasspjæld
LFM fra større motor
Evt en justerbar benzintryk´s regulator :D
Evt en chipning

Men nok nemmere med en 2.0 eller en V6

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2008, 00:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Sikkert også meget billigere med en større motor


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2008, 16:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008, 21:18
Indlæg: 31
Geografisk sted: Roskilde
Problemet skulle så også ligge i at 2,0 udgaven skulle være mere skrøbelig at tune :) efter hvad jeg har hørt.
Men der findes godt nok J-spec dele til den (j-spec motoren er en 2,0 med 170 heste std.... dog er den umulig at opdrive)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2008, 16:58 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008, 21:18
Indlæg: 31
Geografisk sted: Roskilde
Ellers laver man vel snigeren? :d

Får smidt en 2,0 i.
Skarpere knaster.
Og dette kit :D
http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2008, 21:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Flyvemyren skrev:
Ellers laver man vel snigeren? :d

Får smidt en 2,0 i.
Skarpere knaster.
Og dette kit :D
http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html


turboløsningen gir klart mest for pengene , og skarpere knaster er måske ikk det første jeg ville smide pengene efter i den løsning.

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 aug 2008, 21:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008, 21:18
Indlæg: 31
Geografisk sted: Roskilde
BANDIT skrev:
Flyvemyren skrev:
Ellers laver man vel snigeren? :d

Får smidt en 2,0 i.
Skarpere knaster.
Og dette kit :D
http://www.turbo-kits.com/626_turbo_kits.html


turboløsningen gir klart mest for pengene , og skarpere knaster er måske ikk det første jeg ville smide pengene efter i den løsning.


Hvad ville det så være? :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2008, 02:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Hvorfor ikke bare lave et lowbuged turboprojekt??? Hjemmelavt manifold osv?? Det er jo set før at folk godt kan bygge sådan noget lowbuged....

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2008, 18:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008, 21:18
Indlæg: 31
Geografisk sted: Roskilde
JerrilD skrev:
Hvorfor ikke bare lave et lowbuged turboprojekt??? Hjemmelavt manifold osv?? Det er jo set før at folk godt kan bygge sådan noget lowbuged....


Har INGEN anelse om hvad jeg skal bruge af dele til sådan et kit, men hvis du evt kan lave en liste, ville det satme være drømmeprojektet :D

EDIT: Fandt følgende:
J-SPEC (JDM) FS-ZE Intake Camshaft (2.0L 4cyl) (skulle give 10 heste på hjulene)

J-SPEC (JDM) FS-ZE Piston Set (2.0L 4cyl) (skulle hæve kompressionen til 10.4:1)

Ville disse to ting være gode at smide i? (i en 2,0 motor selvfølgelig)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2008, 19:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Flyvemyren skrev:
Problemet skulle så også ligge i at 2,0 udgaven skulle være mere skrøbelig at tune :) efter hvad jeg har hørt.
Men der findes godt nok J-spec dele til den (j-spec motoren er en 2,0 med 170 heste std.... dog er den umulig at opdrive)
den der motor der er UMULIG at opdrive... hvor har du prøvet at bestille/købe den? MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team