Udregne tykkelse på toppakning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Udregne tykkelse på toppakning

#1 Indlæg af K-FINN »

Prøvede og bruge den har på siden, men det kan jeg slet ikke få til og passe..
Den siger 1,5mm pakning kræves hvis jeg skal ned på 8.3-1 fra 9.8-1
Min egen formel siger 2mm.
Boring er 86mm
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

Re: Udregne tykkelse på toppakning

#2 Indlæg af ae86 »

Supra MK4 skrev:Prøvede og bruge den har på siden, men det kan jeg slet ikke få til og passe..
Den siger 1,5mm pakning kræves hvis jeg skal ned på 8.3-1 fra 9.8-1
Min egen formel siger 2mm.
Boring er 86mm


Hvad er din slaglængde ??
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

86mm
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#4 Indlæg af ae86 »

Den hurtige:

(Stroke/ Old Cr) - (Stroke/ New Cr)
(86mm/8.3) - (86mm/9.8) = 1,58593557902... ~1,59mm

________________________________________________
Den omfattende (testen):

udregning af cyl volume
r^2*pi ...(8.6/2)^2*3.141..= 58.08804816..cm2 * slaglængden (8.6cm) = 499.55721..cm3 pr cyl (2jzgte's 6 cyl giver 2997.34..ccm)

cyl vol = 499.56cm3

Divideret med det gamle cr giver det 499.56/9.8 = 50.975.. hvilket er volumen gasblandingen bliver kompresset til (e.g. de 1 i 9.8:1) .. for at sænke cr til 8.3:1 skal denne volumen gøres lidt større med en faktor x ...

(499.56/ 50.975) + x = 8.3 -> x= (499.56/8.3) - 50.975 = x

x= 9.212...

dvs denne volumen skal gøres 9.212cm3 større .. for at finde udaf hvad det er i tykkelse divideres cyl arealet op i de 9.212 ... (8.6/2)^2*pi = 58.0880..cm2

9.212cm3 / 58.088cm2 = 0.158593557905.. cm ~1.59 mm

_______________________________________________

Test 3
Powerforum's regnemaskine siger 1.585935579050897 ~1.59 mm
okstm
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20 jan 2008, 12:48

#5 Indlæg af okstm »

det er en ommer !!!!

Slagvolume er de ca. 500ccm

men cylinder volume er de (500ccm / (9,8-1))+de 500cm

Det lærer man på file skole
okstm
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20 jan 2008, 12:48

#6 Indlæg af okstm »

og omregneren på powerpage passer ikke


Boring 86 mm
Slaglængde 86 mm
Kompretions forhold 9,8 :1
Tilæg til org. Toppakning 1,5 mm
Cylindre 6

Gamle værdier
Motor størrelse 2997,343285 ccm
Cylinder radius 43 mm
Cylinder volume 499,5572142 ccm
Kompretions rum 56,76786525 ccm

Nye værdier
Tillæg til kompretions rum 8,713207225 ccm
Nyt kompretions forehold 8,629032258 :1


Chek udregningen 499 / 56.7 = 8.8 og skal vi lige huske og have kompretions rummet med og det er 8.8 + 1 = 9.8:1
okstm
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20 jan 2008, 12:48

#7 Indlæg af okstm »

Den her er bedre :)



Boring 86 mm
Slaglængde 86 mm
Kompretions forhold 9,8 :1
Tilæg til org. Toppakning 1,5 mm
Cylindre 6

Gamle værdier
Motor Slagvolume 2997,343285 ccm
Cylinder radius 43 mm
Slagvolume Pr cylinder 499,5572142 ccm
Kompretions rum 56,76786525 ccm
Cylinder Volume 556,3250795 ccm
Nye værdier
Tillæg til kompretions rum 8,713207225 ccm
Nyt kompretions forehold 8,629032258 :1
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

okstm skrev:Den her er bedre :)



Boring 86 mm
Slaglængde 86 mm
Kompretions forhold 9,8 :1
Tilæg til org. Toppakning 1,5 mm
Cylindre 6

Gamle værdier
Motor Slagvolume 2997,343285 ccm
Cylinder radius 43 mm
Slagvolume Pr cylinder 499,5572142 ccm
Kompretions rum 56,76786525 ccm
Cylinder Volume 556,3250795 ccm
Nye værdier
Tillæg til kompretions rum 8,713207225 ccm
Nyt kompretions forehold 8,629032258 :1


Også denne udregning jeg gik ud fra..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

okstm skrev:Den her er bedre :)



Boring 86 mm
Slaglængde 86 mm
Kompretions forhold 9,8 :1
Tilæg til org. Toppakning 1,5 mm
Cylindre 6

Gamle værdier
Motor Slagvolume 2997,343285 ccm
Cylinder radius 43 mm
Slagvolume Pr cylinder 499,5572142 ccm
Kompretions rum 56,76786525 ccm
Cylinder Volume 556,3250795 ccm
Nye værdier
Tillæg til kompretions rum 8,713207225 ccm
Nyt kompretions forehold 8,629032258 :1


Den vil jeg også holde på, uden at have regnet efter...

Det jo cyl. volumen vi vil have større, og ik slagvolumen...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

klyfax skrev:
okstm skrev:Den her er bedre :)



Boring 86 mm
Slaglængde 86 mm
Kompretions forhold 9,8 :1
Tilæg til org. Toppakning 1,5 mm
Cylindre 6

Gamle værdier
Motor Slagvolume 2997,343285 ccm
Cylinder radius 43 mm
Slagvolume Pr cylinder 499,5572142 ccm
Kompretions rum 56,76786525 ccm
Cylinder Volume 556,3250795 ccm
Nye værdier
Tillæg til kompretions rum 8,713207225 ccm
Nyt kompretions forehold 8,629032258 :1


Den vil jeg også holde på, uden at have regnet efter...

Det jo cyl. volumen vi vil have større, og ik slagvolumen...


ja det ser jo ganske brugeligt ud. men hvorfor er resultaterne ikke ens?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar