Min knast knækkede her tidligere og da jeg troede stemplerne var røget tog jeg toppen af.. Nu har jeg så overvejet at få lagt en tykkere toppakning i så den kan få lidt ladetryk.. Kører med 0,4 bar nu og ville gerne lade 0,8-1 bar hvis det kunne holde. Std kører den med 9,7:1 og ville gerne ned på de der 8,2:1 som en turbomodel kører med. De kan nemlig godt holde til 1 bar på std dele.
Hvordan regner man ud hvor meget tykkere den skal være i forhold til den originale?
Nogen som har en ide om hvad der er sket med knasten? Cruisede bare og lige pludselig gik den kun på 2 cylindre.. Er den bare blevet træt af livet? Ventilerne har ikke været nede og røre eller noget.
Tak på forhånd...
Billeder af knasten:
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Prøv at tage et billede helt tæt på. Super-makrofunktion i kameraet.
Så tæt på som kameraet kan stille skarpt til, så skal jeg give dig et bud på fejlårsagen.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
zetec motoren har en tendens til at knække knasten hvis den ikke bliver spændt rigtig ned.
Næ, har aldrig selv haft den åben.. Der er ikke overfald som på en zetec, knasten bliver skubbet ind igennem siden af topstykket og holdt fast i den ene ende med en låseplade som går ned i en rille i knasten..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
zetec motoren har en tendens til at knække knasten hvis den ikke bliver spændt rigtig ned.
Næ, har aldrig selv haft den åben.. Der er ikke overfald som på en zetec, knasten bliver skubbet ind igennem siden af topstykket og holdt fast i den ene ende med en låseplade som går ned i en rille i knasten..
korrekt. det havde jeg lige glemt. mon ikke det så er et "hændeligt" uheld. syntes ikke jeg har hørt at det er en tendens de har. kun slid på knaster.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
zetec motoren har en tendens til at knække knasten hvis den ikke bliver spændt rigtig ned.
Næ, har aldrig selv haft den åben.. Der er ikke overfald som på en zetec, knasten bliver skubbet ind igennem siden af topstykket og holdt fast i den ene ende med en låseplade som går ned i en rille i knasten..
korrekt. det havde jeg lige glemt. mon ikke det så er et "hændeligt" uheld. syntes ikke jeg har hørt at det er en tendens de har. kun slid på knaster.
Ok det var da altid noget at høre..
Nu hvor du læser/ved så meget om ford tror du så det kunne lade sig gøre at hæve trykket til de der 0,8 til 1 bar hvis man får sendt topstykket til slibning af ventiler/trykprøvning og det hele og så en toppakning på de der 1,5 mm så den ender på 8,2:1 i komp? Evt også give den et par nye ringe på de org stempler.. Har dyser fra en Golf 4 turbo og megasquirt til styring af det hele.. Har bare ikke fået sat det på endnu..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
HenrikGM skrev:Prøv at tage et billede helt tæt på. Super-makrofunktion i kameraet.
Så tæt på som kameraet kan stille skarpt til, så skal jeg give dig et bud på fejlårsagen.
Håber det her er godt nok..
Skal siges at bilen har gået omkring 175000 km hvor de sidste 8000 har været med tryk..
Skaden er et sprødt brud. Normalt ikke forårsaget af overlast men nærmere stødbelastning.
Skaden ser interkrystallinsk ud på billedet. Umiddelbart ingen tegn på udmattelse.
Jeg ville gå endnu tættere på med kameraet
Ting der kan forårsage sådan et brud kan være stødbelastning, ventil der flyder, eller lign. Findes der intet problem med en slap fjeder, eller en ventil der går lidt dumt, så peger det mod en for sprød knastaksel(iså fald bør det være et kendt problem) eller en lokal skørhed i akslen, feks hærdefejl. Umiddelbart ser det ikke ud til at der er deciderede materialefejl, men så skal man meget tætterepå.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!