Nissan. BlackTop/SILVERTOP/REDTOP

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

Nissan. BlackTop/SILVERTOP/REDTOP

#1 Indlæg af dykkerdahl »

Jeg ved godt at det ofte er oppe at vende....
Men hvilken motor til 200sx er bedst at tune på?
SR20DET eller CA18DET. Og er der nogle årgange der er bedst.
Og hvorfor alle de farver på toppen?

VH
Dykkerdahl
Nissan 200sx
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

Re: Nissan. BlackTop/SILVERTOP/REDTOP

#2 Indlæg af Staalanden »

dykkerdahl skrev:Jeg ved godt at det ofte er oppe at vende....
Men hvilken motor til 200sx er bedst at tune på?
SR20DET eller CA18DET. Og er der nogle årgange der er bedst.
Og hvorfor alle de farver på toppen?

VH
Dykkerdahl


Ville nok vælge en SR20DET, da den er lidt stærkere end CA18DET. Dermed ikke sagt at CA18DET er en dårlig motor.
S13 CA18DET er en redtop.
S14 og S14A er silvertop. Er også lavet i Redtop version som ligger i N14 GTI-R Er ændret en del med spjældhuse osv.
S15 Blacktop og yder lidt mere std.

Mener det er sådan det hænger sammen, men er ikke 100% på det
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Jeg ville klart vælge SR20det, mange der har problemmer med og få krumptap og lejer til og holde i CA18
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#4 Indlæg af dykkerdahl »

Mange tak for det begge to.
Hvis det nu bliver aktuelt, er der så en international vebsite hvor den type SR20DET motor bliver solgt.

Tanken er at finde en 200sx fra +91 der har gået +200.000Km, betale afgiften og så bagefter skifte motoren ud med den SR20DET.

Målet ville så med være 350-400HK.

Mvh
Dykkerdahl
Nissan 200sx
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

www.motorimport.dk sælger både løse motore, og hele frontcuts, så du kan flytte motor og ledningsnet med over, men sikkert ikke nødvendigt når den skal tunes yderligere...
Btw, de SR20DET motore er skide dyre...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#6 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg er glad for min da18det'er... den har kørt snart 2år med 275-300hk uden det mindste problemmer.... nu her til vinter skal det være vildere, 450+hk, så der bygger jeg om med alt! det kan gøres for lige under 11k med alle lejer, stål toppakning, oliepumpe, arp top pinbolte osv, smede stempler, smede plejlstænger, osv. dertil skal der godt nok lægges det til som cyllinder service vil have for at bore blokken op til overstørrelse.

Også er de ikke noget med at der ikke må tunes på motoren fordi det er en anden der er lagt i, for i reglen må du jo ikke engang sætter andet luftfilter på sr20det motoren.
Billede
Besvar