Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 14:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 jul 2008, 23:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Jeg ved godt at det ofte er oppe at vende....
Men hvilken motor til 200sx er bedst at tune på?
SR20DET eller CA18DET. Og er der nogle årgange der er bedst.
Og hvorfor alle de farver på toppen?

VH
Dykkerdahl

_________________
Nissan 200sx


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2008, 13:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
dykkerdahl skrev:
Jeg ved godt at det ofte er oppe at vende....
Men hvilken motor til 200sx er bedst at tune på?
SR20DET eller CA18DET. Og er der nogle årgange der er bedst.
Og hvorfor alle de farver på toppen?

VH
Dykkerdahl


Ville nok vælge en SR20DET, da den er lidt stærkere end CA18DET. Dermed ikke sagt at CA18DET er en dårlig motor.
S13 CA18DET er en redtop.
S14 og S14A er silvertop. Er også lavet i Redtop version som ligger i N14 GTI-R Er ændret en del med spjældhuse osv.
S15 Blacktop og yder lidt mere std.

Mener det er sådan det hænger sammen, men er ikke 100% på det

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 13:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg ville klart vælge SR20det, mange der har problemmer med og få krumptap og lejer til og holde i CA18

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 16:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Mange tak for det begge to.
Hvis det nu bliver aktuelt, er der så en international vebsite hvor den type SR20DET motor bliver solgt.

Tanken er at finde en 200sx fra +91 der har gået +200.000Km, betale afgiften og så bagefter skifte motoren ud med den SR20DET.

Målet ville så med være 350-400HK.

Mvh
Dykkerdahl

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 16:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
www.motorimport.dk sælger både løse motore, og hele frontcuts, så du kan flytte motor og ledningsnet med over, men sikkert ikke nødvendigt når den skal tunes yderligere...
Btw, de SR20DET motore er skide dyre...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jul 2008, 18:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
jeg er glad for min da18det'er... den har kørt snart 2år med 275-300hk uden det mindste problemmer.... nu her til vinter skal det være vildere, 450+hk, så der bygger jeg om med alt! det kan gøres for lige under 11k med alle lejer, stål toppakning, oliepumpe, arp top pinbolte osv, smede stempler, smede plejlstænger, osv. dertil skal der godt nok lægges det til som cyllinder service vil have for at bore blokken op til overstørrelse.

Også er de ikke noget med at der ikke må tunes på motoren fordi det er en anden der er lagt i, for i reglen må du jo ikke engang sætter andet luftfilter på sr20det motoren.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team