mazda 626

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
adler007
Indlæg: 5
Tilmeldt: 04 jul 2008, 23:06

mazda 626

#1 Indlæg af adler007 »

hejsa.. har en plan om og bygge turbo på min mazda 626 1.8i fra 94
men har fået af vide at der ikke er nogle der kan justere den bagefter
er der nogle der har hørt om hvor man kan eller skal jeg virkelig hen og købe ny bil til min turbo..
audi 80 1,8 turbo
Medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
Geografisk sted: østjylland

Re: mazda 626

#2 Indlæg af audi 80 1,8 turbo »

adler007 skrev:hejsa.. har en plan om og bygge turbo på min mazda 626 1.8i fra 94
men har fået af vide at der ikke er nogle der kan justere den bagefter
er der nogle der har hørt om hvor man kan eller skal jeg virkelig hen og købe ny bil til min turbo..


køb noget du selv kan programerer
første gear er for biler uden moment
Angeluz
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 03 jul 2008, 11:06
Geografisk sted: Nordjylland

#3 Indlæg af Angeluz »

Audi har ret.

Den kan ikke programmeres på den standard styrebox. Der skal en anden motorstyring til.
adler007
Indlæg: 5
Tilmeldt: 04 jul 2008, 23:06

#4 Indlæg af adler007 »

Angeluz skrev:Audi har ret.

Den kan ikke programmeres på den standard styrebox. Der skal en anden motorstyring til.


ok tak vil prøve og undersøge det var ikke klar over man kunne skifte styrboxen ud..
adler007
Indlæg: 5
Tilmeldt: 04 jul 2008, 23:06

#5 Indlæg af adler007 »

adler007 skrev:
Angeluz skrev:Audi har ret.

Den kan ikke programmeres på den standard styrebox. Der skal en anden motorstyring til.


ok tak vil prøve og undersøge det var ikke klar over man kunne skifte styrboxen ud..

ved du hvor man eventuelt kan købe en ny eller hvad slags jeg skal bruge..
Angeluz
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 03 jul 2008, 11:06
Geografisk sted: Nordjylland

#6 Indlæg af Angeluz »

Der er rigtig mange forskellige motorstyringer der kan bruges.

Både Mega-squirt, wolf3d og så videre. de fleste kan kontrollere sådan en motor.
Fartstrup's burde også uden prob's kunne bruges på den type motor.

Hvad er dine forventninger til projektet? et hjemmebrygget system eller skal det bygges af en anden?

Hvad prisleje kommer det til at ligge i?
Har du overvejet hvilken turbo du vil bruge? hvilken str. intercooler?
Hvad med rør? kan huske at på min 626GE var der ikke meget plads.
adler007
Indlæg: 5
Tilmeldt: 04 jul 2008, 23:06

#7 Indlæg af adler007 »

Angeluz skrev:Der er rigtig mange forskellige motorstyringer der kan bruges.

Både Mega-squirt, wolf3d og så videre. de fleste kan kontrollere sådan en motor.
Fartstrup's burde også uden prob's kunne bruges på den type motor.

Hvad er dine forventninger til projektet? et hjemmebrygget system eller skal det bygges af en anden?

Hvad prisleje kommer det til at ligge i?
Har du overvejet hvilken turbo du vil bruge? hvilken str. intercooler?
Hvad med rør? kan huske at på min 626GE var der ikke meget plads.


mange tak lyder godt..hvor kan man købe motorstyringen henne..?
har en garret t-3 som skal på og det bliver hjemmebyg har selv lavet div flanger og udstødnings mannifold og laver også div rør selv i rustfri. men får hjælp til monteringen af en som har monteret turbo et par gange med hensyn til intercooler kommer der ingen på i starten. min er også en GE og du har ret der er ikk meget plads...
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Det bringer minder frem, det var den aller første turbomontering jeg var med til.
Dog den lidt ældre model 2.0I 16V fra 88.
Er der ikke lige så meget plads i den nyere model..

Men det er en ret stærk motor den 1,8. Kender en der har kørt med tryk(0,4bar) på standard kompression, og bare brugt MF2 som tilskud.
Han tog endda en tur syd på med campingvogn, den lille t25 må havde været rødglødende i udstødningshus..
Men du bør montere IC med det samme..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
adler007
Indlæg: 5
Tilmeldt: 04 jul 2008, 23:06

#9 Indlæg af adler007 »

Finn T Pedersen skrev:Det bringer minder frem, det var den aller første turbomontering jeg var med til.
Dog den lidt ældre model 2.0I 16V fra 88.
Er der ikke lige så meget plads i den nyere model..

Men det er en ret stærk motor den 1,8. Kender en der har kørt med tryk(0,4bar) på standard kompression, og bare brugt MF2 som tilskud.
Han tog endda en tur syd på med campingvogn, den lille t25 må havde været rødglødende i udstødningshus..
Men du bør montere IC med det samme..


lyder som en god ide IC med det samme..
ser godt ud på billedet pladsen ligner den samme som der er i min..
Besvar