Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 21:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: mazda 626
Indlæg: 04 jul 2008, 22:16 
Offline

Tilmeldt: 04 jul 2008, 22:06
Indlæg: 5
hejsa.. har en plan om og bygge turbo på min mazda 626 1.8i fra 94
men har fået af vide at der ikke er nogle der kan justere den bagefter
er der nogle der har hørt om hvor man kan eller skal jeg virkelig hen og købe ny bil til min turbo..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: mazda 626
Indlæg: 05 jul 2008, 15:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
adler007 skrev:
hejsa.. har en plan om og bygge turbo på min mazda 626 1.8i fra 94
men har fået af vide at der ikke er nogle der kan justere den bagefter
er der nogle der har hørt om hvor man kan eller skal jeg virkelig hen og købe ny bil til min turbo..


køb noget du selv kan programerer

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2008, 08:20 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 jul 2008, 10:06
Indlæg: 20
Geografisk sted: Nordjylland
Audi har ret.

Den kan ikke programmeres på den standard styrebox. Der skal en anden motorstyring til.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2008, 20:11 
Offline

Tilmeldt: 04 jul 2008, 22:06
Indlæg: 5
Angeluz skrev:
Audi har ret.

Den kan ikke programmeres på den standard styrebox. Der skal en anden motorstyring til.


ok tak vil prøve og undersøge det var ikke klar over man kunne skifte styrboxen ud..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jul 2008, 15:28 
Offline

Tilmeldt: 04 jul 2008, 22:06
Indlæg: 5
adler007 skrev:
Angeluz skrev:
Audi har ret.

Den kan ikke programmeres på den standard styrebox. Der skal en anden motorstyring til.


ok tak vil prøve og undersøge det var ikke klar over man kunne skifte styrboxen ud..

ved du hvor man eventuelt kan købe en ny eller hvad slags jeg skal bruge..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jul 2008, 17:11 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 jul 2008, 10:06
Indlæg: 20
Geografisk sted: Nordjylland
Der er rigtig mange forskellige motorstyringer der kan bruges.

Både Mega-squirt, wolf3d og så videre. de fleste kan kontrollere sådan en motor.
Fartstrup's burde også uden prob's kunne bruges på den type motor.

Hvad er dine forventninger til projektet? et hjemmebrygget system eller skal det bygges af en anden?

Hvad prisleje kommer det til at ligge i?
Har du overvejet hvilken turbo du vil bruge? hvilken str. intercooler?
Hvad med rør? kan huske at på min 626GE var der ikke meget plads.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jul 2008, 21:20 
Offline

Tilmeldt: 04 jul 2008, 22:06
Indlæg: 5
Angeluz skrev:
Der er rigtig mange forskellige motorstyringer der kan bruges.

Både Mega-squirt, wolf3d og så videre. de fleste kan kontrollere sådan en motor.
Fartstrup's burde også uden prob's kunne bruges på den type motor.

Hvad er dine forventninger til projektet? et hjemmebrygget system eller skal det bygges af en anden?

Hvad prisleje kommer det til at ligge i?
Har du overvejet hvilken turbo du vil bruge? hvilken str. intercooler?
Hvad med rør? kan huske at på min 626GE var der ikke meget plads.


mange tak lyder godt..hvor kan man købe motorstyringen henne..?
har en garret t-3 som skal på og det bliver hjemmebyg har selv lavet div flanger og udstødnings mannifold og laver også div rør selv i rustfri. men får hjælp til monteringen af en som har monteret turbo et par gange med hensyn til intercooler kommer der ingen på i starten. min er også en GE og du har ret der er ikk meget plads...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jul 2008, 21:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det bringer minder frem, det var den aller første turbomontering jeg var med til.
Dog den lidt ældre model 2.0I 16V fra 88.
Er der ikke lige så meget plads i den nyere model..

Men det er en ret stærk motor den 1,8. Kender en der har kørt med tryk(0,4bar) på standard kompression, og bare brugt MF2 som tilskud.
Han tog endda en tur syd på med campingvogn, den lille t25 må havde været rødglødende i udstødningshus..
Men du bør montere IC med det samme..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2008, 14:00 
Offline

Tilmeldt: 04 jul 2008, 22:06
Indlæg: 5
Finn T Pedersen skrev:
Det bringer minder frem, det var den aller første turbomontering jeg var med til.
Dog den lidt ældre model 2.0I 16V fra 88.
Er der ikke lige så meget plads i den nyere model..

Men det er en ret stærk motor den 1,8. Kender en der har kørt med tryk(0,4bar) på standard kompression, og bare brugt MF2 som tilskud.
Han tog endda en tur syd på med campingvogn, den lille t25 må havde været rødglødende i udstødningshus..
Men du bør montere IC med det samme..


lyder som en god ide IC med det samme..
ser godt ud på billedet pladsen ligner den samme som der er i min..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team