Er det rigtigt forstået at vis jeg konvatere til ms og en mapsensor og får den kørt ind til det max ladetryk og hk jeg vil lave (fx 260 hk og 1 bar) og derefter bruger min boostcontroller til at ændre effekten til (fx 200 hk og 0.4 bar)
MS og skifte effekt under kørsel
Redaktør: Moderatorer
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
MS og skifte effekt under kørsel
Skal lige ha det banket ind med en hammer
Er det rigtigt forstået at vis jeg konvatere til ms og en mapsensor og får den kørt ind til det max ladetryk og hk jeg vil lave (fx 260 hk og 1 bar) og derefter bruger min boostcontroller til at ændre effekten til (fx 200 hk og 0.4 bar)
eller er det forkert opfattet. Det er nemlig livsnødvendig for mig at ha 2 effekter at vælge mellem 
Er det rigtigt forstået at vis jeg konvatere til ms og en mapsensor og får den kørt ind til det max ladetryk og hk jeg vil lave (fx 260 hk og 1 bar) og derefter bruger min boostcontroller til at ændre effekten til (fx 200 hk og 0.4 bar)
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Vi plejer altid hæve trykket lidt efter lidt, og justere..
Derved får du den bedste justering..
Når du så når det ønskede tryk, kan du derefter skrue op og ned som det passer dig...
Ved bare køre den ind på maxtryk, syntes jeg der er nogle steder der lige skal finjusteres, hvis du derefter sænker trykket...
Derved får du den bedste justering..
Når du så når det ønskede tryk, kan du derefter skrue op og ned som det passer dig...
Ved bare køre den ind på maxtryk, syntes jeg der er nogle steder der lige skal finjusteres, hvis du derefter sænker trykket...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
Finn T Pedersen skrev:Vi plejer altid hæve trykket lidt efter lidt, og justere..
Derved får du den bedste justering..
Når du så når det ønskede tryk, kan du derefter skrue op og ned som det passer dig...
Ved bare køre den ind på maxtryk, syntes jeg der er nogle steder der lige skal finjusteres, hvis du derefter sænker trykket...
ja okay, tak
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Man kan jo feks komme ud for at man ikke kører bilen "on-off", så naturligvist skal bilen mappes ind i hele området....!!
Hvis man "kun" mapper ind på fuld hammer, så giver det nok lidt problemer med kørbarheden
Hvis man "kun" mapper ind på fuld hammer, så giver det nok lidt problemer med kørbarheden
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
HenrikGM skrev:Man kan jo feks komme ud for at man ikke kører bilen "on-off", så naturligvist skal bilen mappes ind i hele området....!!
Hvis man "kun" mapper ind på fuld hammer, så giver det nok lidt problemer med kørbarheden
Yep, alt efter hvor meget du bruger bilen til dagligt, jo mere tid skal der bruges på og mappe bilen..
Og når man så har brugt en masse tid på og justere den ind, i alle områder, så vil der altid være nogle steder hvor den ikke går optimalt, når en anden mand kører bilen, så må man køre en tur, og få manden til og "fremprovokere" de unormalheder bilen gør..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
..
Okay. Det var meningen den sku bruges som sommerbil og lidt trackday
Men det blir megasquirt løsningen jeg bruger, at få den orginale omprogrammeret sys jeg er alt for dyrt når jeg højst sandsynlig ændrer et eller andet på motorer igen
Men det blir megasquirt løsningen jeg bruger, at få den orginale omprogrammeret sys jeg er alt for dyrt når jeg højst sandsynlig ændrer et eller andet på motorer igen
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
Finn T Pedersen skrev:Har du planer om løbende og opgrader motor,er en anden motorstyring oplagt.
VEMS er også en ret spændende motorstyring..
Har os kigget på lidt forskellige men det virker som at der er mest support at få med MS , og så er den jo billig i forhold til fx FMJ eller wolf
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret