ang indsugning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

ang indsugning

#1 Indlæg af zoolander »

Hej Powerforum:
Jeg er i gang med at bygge en trackday bil, som skal bruges til vejen også
Jeg skal til i gang med motoren, og er i tvivl om spjæld huse (47mm) eller et plenum med 75 mm spjæld er bedst for motoren?
Det er en 1600 16V daihatsu gti motor, 130 hk std, er kendt for at kunne lave ca 160 uden anden indsugning, med anden skarpere knast og motorstyring.
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#2 Indlæg af LionTamer »

Er den kendt for det??

Det vil jeg da gerne se beviser på...

Har rodet rigtig meget med de motorer, og min erfaring er at de er svære at vride hk ud af... ;)
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#3 Indlæg af zoolander »

det er da set i australien, men jeg ved selvfølgelig ikke om det passer,
havd er din erfaring så med den motor
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#4 Indlæg af LionTamer »

Min erfaring er at den går bedst med 1600 motoren, altså ikke gti udgaven... Det er tit set at 1600 motoren er hurtigere, og smider cirka de samme hk...

Det er fint nok at det siges at den smider 130 hk, men dem jeg kender der har prøvet den motor, har ikke ku få dem til at gå optimalt, og de har smidt meget mindre hk end lovet...

Hvis jeg var dig så ville jeg tage en aplaus 1.6 motor og smide i bilen, da den har et super fedt moment til den lille bil... Og så koster den vel cirka det halve...
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#5 Indlæg af zoolander »

tror du så ikke med en anden styring skulle den gå udemærket,
hvad prisen angår kan jeg nemlig få den rigtig billigt
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

zoolander skrev:tror du så ikke med en anden styring skulle den gå udemærket,
hvad prisen angår kan jeg nemlig få den rigtig billigt


Hvad med at bygge en 4AGE i ?

Men hvis den er billig nok kan det jo godt være sjovt alligevel.130hk er ikke nødvendigvist for lidt jo...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#7 Indlæg af tonnilerche »

bare nup gti motoren..

den er nok ikke dårligere end en applause motor...

der er forskel på topstykkerne.. derfor siges det at detomaso'en har CR 9.8 kontra 9.5 på applause'n.


At den smider 130hk på et rullefelt med den standard bananmanifold ( som ikke er en bananmanifold alligevel ) tror jeg ikke en dør på.. Har prøvekørt en af dem og den rykker ikke bedre end en frisk applause-motor.

Men nup den, få westspeed til at slibe knasten skarpere, få lavet et ordentligt banan.. jeg kender en fra roskilde der kan lave en til en Charade G102/1.6 motor hvis det er...

Og så prøv med nogle spjældhuse... og så få kørt det hele ind med megasquirt hos rene @ turbomotor...


Jeg aner ikke hvor mange hk du har udsigt til og om de kan holde.. for oliepumpen er bette i sådan en motor, knasten og krumtappen er udhulet for at spare vægt, gearkassen er svag og trækakslerne er tynde som strå....


Manifold - kontakt ejeren af galleriet hvis det er..
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8370

Jeg kan ikke lige finde et link, men fandt et hvor en med en g200+turbo havde knust tænderne på højgearsakslen da han rev til den.. Bilen lagde små 200hk på vejen..
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#8 Indlæg af zoolander »

Jeg tror det ikke kan betale sig med den der toyota motor,

Jeg har skrevet til ham med de der bananer,
der skal selvfølgelig en skarpere knast i, og hvis der er plads måske hæves kompressionen, det må kunne lade sig gøre at få over 150 hk i den motor, jeg kan da prøve
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion
Besvar