Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 08:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 jun 2008, 15:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
Hej Powerforum:
Jeg er i gang med at bygge en trackday bil, som skal bruges til vejen også
Jeg skal til i gang med motoren, og er i tvivl om spjæld huse (47mm) eller et plenum med 75 mm spjæld er bedst for motoren?
Det er en 1600 16V daihatsu gti motor, 130 hk std, er kendt for at kunne lave ca 160 uden anden indsugning, med anden skarpere knast og motorstyring.

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 15:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Er den kendt for det??

Det vil jeg da gerne se beviser på...

Har rodet rigtig meget med de motorer, og min erfaring er at de er svære at vride hk ud af... ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 15:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
det er da set i australien, men jeg ved selvfølgelig ikke om det passer,
havd er din erfaring så med den motor

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jun 2008, 15:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Min erfaring er at den går bedst med 1600 motoren, altså ikke gti udgaven... Det er tit set at 1600 motoren er hurtigere, og smider cirka de samme hk...

Det er fint nok at det siges at den smider 130 hk, men dem jeg kender der har prøvet den motor, har ikke ku få dem til at gå optimalt, og de har smidt meget mindre hk end lovet...

Hvis jeg var dig så ville jeg tage en aplaus 1.6 motor og smide i bilen, da den har et super fedt moment til den lille bil... Og så koster den vel cirka det halve...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2008, 15:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
tror du så ikke med en anden styring skulle den gå udemærket,
hvad prisen angår kan jeg nemlig få den rigtig billigt

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2008, 16:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
zoolander skrev:
tror du så ikke med en anden styring skulle den gå udemærket,
hvad prisen angår kan jeg nemlig få den rigtig billigt


Hvad med at bygge en 4AGE i ?

Men hvis den er billig nok kan det jo godt være sjovt alligevel.130hk er ikke nødvendigvist for lidt jo...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 26 jun 2008, 16:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
bare nup gti motoren..

den er nok ikke dårligere end en applause motor...

der er forskel på topstykkerne.. derfor siges det at detomaso'en har CR 9.8 kontra 9.5 på applause'n.


At den smider 130hk på et rullefelt med den standard bananmanifold ( som ikke er en bananmanifold alligevel ) tror jeg ikke en dør på.. Har prøvekørt en af dem og den rykker ikke bedre end en frisk applause-motor.

Men nup den, få westspeed til at slibe knasten skarpere, få lavet et ordentligt banan.. jeg kender en fra roskilde der kan lave en til en Charade G102/1.6 motor hvis det er...

Og så prøv med nogle spjældhuse... og så få kørt det hele ind med megasquirt hos rene @ turbomotor...


Jeg aner ikke hvor mange hk du har udsigt til og om de kan holde.. for oliepumpen er bette i sådan en motor, knasten og krumtappen er udhulet for at spare vægt, gearkassen er svag og trækakslerne er tynde som strå....


Manifold - kontakt ejeren af galleriet hvis det er..
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8370

Jeg kan ikke lige finde et link, men fandt et hvor en med en g200+turbo havde knust tænderne på højgearsakslen da han rev til den.. Bilen lagde små 200hk på vejen..

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2008, 19:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
Jeg tror det ikke kan betale sig med den der toyota motor,

Jeg har skrevet til ham med de der bananer,
der skal selvfølgelig en skarpere knast i, og hvis der er plads måske hæves kompressionen, det må kunne lade sig gøre at få over 150 hk i den motor, jeg kan da prøve

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team