benzintryksragulator 0,3 bar hvor ??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

benzintryksragulator 0,3 bar hvor ??

#1 Indlæg af ladathomas »

hejsa min benzintryksragulator er gået død den heder lovato autogas vicenza- itali
den sider som på en insprøjtingssustem på ratur slangen og er justeret til 0,3 bars tryk

men den er nu gået død
hvor kan man skaffe en såden benzintryksragulator der kan justeres så langt ned til 0,3 bar da det er en kaburator bil


jeg har lest på nettet men er gået lidt død

på forhond mange tak
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#2 Indlæg af ae86 »

malpassi
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

#3 Indlæg af ladathomas »

er det så lige meget om den sider får eller efter kaburatoren ??

for den malpassi jeg havde på min gamle bil sad den får kaburatorerne
den der sider nu sider efter alså på ratur slangen
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

Re: benzintryksragulator 0,3 bar hvor ??

#4 Indlæg af fordtosserne »

ladathomas skrev:hejsa min benzintryksragulator er gået død den heder lovato autogas vicenza- itali
den sider som på en insprøjtingssustem på ratur slangen og er justeret til 0,3 bars tryk

men den er nu gået død
hvor kan man skaffe en såden benzintryksragulator der kan justeres så langt ned til 0,3 bar da det er en kaburator bil


jeg har lest på nettet men er gået lidt død

på forhond mange tak


https://www.burtonpower.com/prod_filter ... 11&PSet=98

http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... a8fcaa68aa
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

Re: benzintryksragulator 0,3 bar hvor ??

#5 Indlæg af fordtosserne »

ladathomas skrev:hejsa min benzintryksragulator er gået død den heder lovato autogas vicenza- itali
den sider som på en insprøjtingssustem på ratur slangen og er justeret til 0,3 bars tryk

men den er nu gået død
hvor kan man skaffe en såden benzintryksragulator der kan justeres så langt ned til 0,3 bar da det er en kaburator bil


jeg har lest på nettet men er gået lidt død

på forhond mange tak


https://www.burtonpower.com/prod_filter ... 11&PSet=98

http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... a8fcaa68aa
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#6 Indlæg af ae86 »

ladathomas skrev:er det så lige meget om den sider får eller efter kaburatoren ??

for den malpassi jeg havde på min gamle bil sad den får kaburatorerne
den der sider nu sider efter alså på ratur slangen


I princippet ja.. med mindre jeg forstår dit spørgsmål forkert !!!

Bare du vender den rigtigt og ikke tager benzinen fra returen !!

Benzintryks-regulatoren sørger bare for at trykket på "fuelrail-tryksiden" er 0,3 bar over ladetryk ... resten retuneres tilbage til tanken


Malpassi sidder bla. på gamle

Lotus Esprit turbo
MG Metro og Maestro og Montego turbo
Og nogel Alfa GTV Autodelta turbo (tvivler dog på at du kan finde sådanne en)
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

#7 Indlæg af ladathomas »

det ikke en turbo bil ved ikke om det har nået og sige lige pt har jeg fået den til og køre så håber det holder til lørdag
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#8 Indlæg af ae86 »

ladathomas skrev:det ikke en turbo bil ved ikke om det har nået og sige lige pt har jeg fået den til og køre så håber det holder til lørdag

Så har du jo samtidigt fundet fejlen for hvorfor den har overdrevent meget turbotøven ... du har "glemt" at monterer turboen :lol:
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#9 Indlæg af Runesm »

Du kan sagtens bruge den alligevel. Den holder bare benzintrykket 0,25-0,3 bar tror jeg det var, over manifoldtrykket
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar