Emne: MS monteret, men ingen sprøjt eller gnist

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
snobbi
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03

Emne: MS monteret, men ingen sprøjt eller gnist

#1 Indlæg af snobbi »

Hej folkens

Jeg har monteret MS1 V2.2 og jeg kører med 029y4. på min corolla 4efe.

og jeg har et stabil omdr signal den siger ca 300 omdr ved cranking. og kpa og temp og jeg har tjekket alle forsyninger, men den ville ikke starte da jeg ikke har nogen gnist eller sprøjt.
Jeg har haft monteret et scoop på udgangen til dyserne og den lagde konstant på 12V og på tændings udgangen(IGT) ligger den bare på 5V når jeg cranker.
umiddelbart ville jeg tro det er min opsætning?
eller boksen har en defekthed

Jeg har sat tænding op efter Toyota VAST som de skriver i manualen.

Håber virkelig i kan hjælpe mig.

Billede


Billede

Billede
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#2 Indlæg af Kaas »

Har du instillet resten i megatune? Jeg kan se dine dyser ikke åbner. Den kan skyldes flere ting, bl.a hvis du har sat overrun til ved et for lavt TPS punkt. Eller fx flood clear er indstillet forkert! Har du calibreret TPS?

Du kan jo evt tage et skærmprint af lukket og fuld åbent tilstand samt ligge din msq op!
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
snobbi
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03

#3 Indlæg af snobbi »

Okay det vil jeg lige prøve så.

Men min TPS er en kontakt og ikke et potentiometer. kan det være fejlen?
og ellers har jeg calibreret TPS.


Hvad er Flood clear? det sys jeg ikke lige jeg så i manualen
snobbi
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03

#4 Indlæg af snobbi »

hvorfor kan man se at den laver tænding ved 10,1 grader BTDC, men alligevel så sker der ikke noget på udgangen...
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#5 Indlæg af Kaas »

Ja, du skal bruge et potensometer. En on/off kontakt kan ikke bruges.

Flood clear er hvis man har brug for at køre med starteren uden der ville blive sprøjtet benzin ind. Så kan man indstille den til hvis man trykker en hvis del på speederen imens man cranker, så sprøjter den ikke benzin ind.
Det med tændingen kan jeg først svare på når jeg har sent en log samt din msq.

Hvilke pins har du brugt til hall giveren samt til tændings modulet?
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
snobbi
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03

#6 Indlæg af snobbi »

forresten kan man ikke godt tage et potensiometer fra en 4afe og sætte på 4efe?
Besvar