Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jun 2008, 09:35 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
Hej folkens

Jeg har monteret MS1 V2.2 og jeg kører med 029y4. på min corolla 4efe.

og jeg har et stabil omdr signal den siger ca 300 omdr ved cranking. og kpa og temp og jeg har tjekket alle forsyninger, men den ville ikke starte da jeg ikke har nogen gnist eller sprøjt.
Jeg har haft monteret et scoop på udgangen til dyserne og den lagde konstant på 12V og på tændings udgangen(IGT) ligger den bare på 5V når jeg cranker.
umiddelbart ville jeg tro det er min opsætning?
eller boksen har en defekthed

Jeg har sat tænding op efter Toyota VAST som de skriver i manualen.

Håber virkelig i kan hjælpe mig.

Billede


Billede

Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2008, 10:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Har du instillet resten i megatune? Jeg kan se dine dyser ikke åbner. Den kan skyldes flere ting, bl.a hvis du har sat overrun til ved et for lavt TPS punkt. Eller fx flood clear er indstillet forkert! Har du calibreret TPS?

Du kan jo evt tage et skærmprint af lukket og fuld åbent tilstand samt ligge din msq op!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2008, 11:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
Okay det vil jeg lige prøve så.

Men min TPS er en kontakt og ikke et potentiometer. kan det være fejlen?
og ellers har jeg calibreret TPS.


Hvad er Flood clear? det sys jeg ikke lige jeg så i manualen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2008, 15:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
hvorfor kan man se at den laver tænding ved 10,1 grader BTDC, men alligevel så sker der ikke noget på udgangen...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2008, 00:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Ja, du skal bruge et potensometer. En on/off kontakt kan ikke bruges.

Flood clear er hvis man har brug for at køre med starteren uden der ville blive sprøjtet benzin ind. Så kan man indstille den til hvis man trykker en hvis del på speederen imens man cranker, så sprøjter den ikke benzin ind.
Det med tændingen kan jeg først svare på når jeg har sent en log samt din msq.

Hvilke pins har du brugt til hall giveren samt til tændings modulet?

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 aug 2008, 21:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
forresten kan man ikke godt tage et potensiometer fra en 4afe og sætte på 4efe?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team