hold ladetryk længere ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

hold ladetryk længere ?

#1 Indlæg af fraguzz »

jeg har opdaget at ladetrykket falder ved højere omdrejninger.. turboen er en ganske almindelig en med en aktuvator.. aktuvatoren står jo en smule åben når den er tæt på max ladetryk. så jeg tænkte på om man kunne bruge en boostcontroler med en tilhørende magnet ventil til at holde wastegaten "rigtig" lukket længere så jeg måske kunne holde ladetryk længere???

vil dette kunne virke?
Diesel!
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#2 Indlæg af Brisse »

- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#3 Indlæg af John Sahl »

Mon ikke bare din turbo ikke kan levere mere luft oppe i omdrejningerne?

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#4 Indlæg af fraguzz »

ahh det var sådan noget jeg kiggede efter. det vil jeg prøve..
turboen.. jo måske den er for lille den bliver også skiftet til en anden men ville aligevel lige prøve hvis der nu var en let måde at teste på..

kan man iøvrig bruge noget lignende en wideband sensor på en diesel.. ?
Diesel!
skovbamsen
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 04 mar 2004, 22:30

#5 Indlæg af skovbamsen »

man kan sagtens bruge en wideband sensor i en diesel..
mener at afr skal være 20:1
Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

ja det kan man da, nok derfor der sidder op til flere af dem på en nyere dieselmotor! afr skal nok helt ned på 16-17 til 1 ved MAX power.... men så ryger det rigtigt.. MVH søren
Brugeravatar
Schmedegaard
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
Geografisk sted: Vallensbæk strand

#7 Indlæg af Schmedegaard »

Ville en "turbo-smart" ikke gøre det samme? :?:
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#8 Indlæg af Mads B (dk) »

Schmedegaard skrev:Ville en "turbo-smart" ikke gøre det samme? :?:



Jo.... men den koster 10 gange så meget som den løsning i artiklen :-)
Billede
Brugeravatar
Schmedegaard
Junior Medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 01 jul 2004, 13:16
Geografisk sted: Vallensbæk strand

#9 Indlæg af Schmedegaard »

OK.... :D

Eller en EBC ville så også kunne gøre det :lol:
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#10 Indlæg af Runesm »

Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar