Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 maj 2008, 08:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
jeg har opdaget at ladetrykket falder ved højere omdrejninger.. turboen er en ganske almindelig en med en aktuvator.. aktuvatoren står jo en smule åben når den er tæt på max ladetryk. så jeg tænkte på om man kunne bruge en boostcontroler med en tilhørende magnet ventil til at holde wastegaten "rigtig" lukket længere så jeg måske kunne holde ladetryk længere???

vil dette kunne virke?

_________________
Diesel!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2008, 09:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
En artikel til inspiration?

http://autospeed.com/cms/A_0670/article.html

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2008, 10:28 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Mon ikke bare din turbo ikke kan levere mere luft oppe i omdrejningerne?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2008, 11:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
ahh det var sådan noget jeg kiggede efter. det vil jeg prøve..
turboen.. jo måske den er for lille den bliver også skiftet til en anden men ville aligevel lige prøve hvis der nu var en let måde at teste på..

kan man iøvrig bruge noget lignende en wideband sensor på en diesel.. ?

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2008, 12:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2004, 22:30
Indlæg: 91
man kan sagtens bruge en wideband sensor i en diesel..
mener at afr skal være 20:1

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2008, 12:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja det kan man da, nok derfor der sidder op til flere af dem på en nyere dieselmotor! afr skal nok helt ned på 16-17 til 1 ved MAX power.... men så ryger det rigtigt.. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2008, 14:08 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2004, 12:16
Indlæg: 53
Geografisk sted: Vallensbæk strand
Ville en "turbo-smart" ikke gøre det samme? :?:

_________________
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2008, 15:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Schmedegaard skrev:
Ville en "turbo-smart" ikke gøre det samme? :?:



Jo.... men den koster 10 gange så meget som den løsning i artiklen :-)

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2008, 09:32 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2004, 12:16
Indlæg: 53
Geografisk sted: Vallensbæk strand
OK.... :D

Eller en EBC ville så også kunne gøre det :lol:

_________________
Seat Altea XL 1.8 TFSI, hvid, org xenon, sænket 50mm (h&r)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2008, 18:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team