kan ms være skadet..?
Redaktør: Moderatorer
-
vw golf
- Nyt Medlem
kan ms være skadet..?
nå så skete det i dag... der røg en tændspole på cyl1.
snakkede lige med min svorger der er mek. han sagde at det var meget almindeligt at de ryger og at de skifter en del på renault. men spørgsmålet er så om ms kan have taget skade af det? det er lidt surt hvis jeg montere en ny og ms brænder den af også eller hvis boksen kunne være skadet og det evt. kunne skade den endnu mere... og forresten søger jeg en ny tændspole BERU 058 905 105 til golf 1.8t agu hvis der skulle sidde en ælig mand og vide hvor jeg kan finde en billigt. på forhånd tak....
-
Kaas
- Medlem
- Kontakt:
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Geografisk sted: fyn kerteminde
Jeg vil aldrig anbefale nogen at købe en brugt tændspole til/fra lige netop den motor.Køb en ny, så dyre er de heller ikke...
Der er delme blevet solgt mange spoler til de motor gennem tiden, men spørgsmålet er om det ikke er slut trinet i din luftfilter kasse som er gået, hvis den da har det
De nyere har ikke ...
Der er delme blevet solgt mange spoler til de motor gennem tiden, men spørgsmålet er om det ikke er slut trinet i din luftfilter kasse som er gået, hvis den da har det
De nyere har ikke ...
v/h Peter
-
vw golf
- Nyt Medlem
jeg tror ikke umiddelbart at sluttrinet er gået. pillede det af under min fejlsøning og da kunne bilen slet ikke starte. det sider dog ikke monteret i luftfilterkassen mere da jeg køre med åbent filter og har derfor bare stripset det op i moterrummet. ved du nogenlunde hvad det ligger i prismæssigt?
-
Spar-mig
- Nyt Medlem
vw golf skrev:jeg tror ikke umiddelbart at sluttrinet er gået. pillede det af under min fejlsøning og da kunne bilen slet ikke starte. det sider dog ikke monteret i luftfilterkassen mere da jeg køre med åbent filter og har derfor bare stripset det op i moterrummet. ved du nogenlunde hvad det ligger i prismæssigt?
Se lidt her
http://www.refako.dk/index.php?cPath=1_ ... 1&tPath=76
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Geografisk sted: fyn kerteminde
vw golf skrev:jeg tror ikke umiddelbart at sluttrinet er gået. pillede det af under min fejlsøning og da kunne bilen slet ikke starte. det sider dog ikke monteret i luftfilterkassen mere da jeg køre med åbent filter og har derfor bare stripset det op i moterrummet. ved du nogenlunde hvad det ligger i prismæssigt?
prøv evt at bytte rundt på 2 spoler - cyl 1 og 2 f.eks.
Hvis det er samme cyl den halter på så er det med garanti slut trinet der er gået!
Hvis du har flyttet "problemet" , ja så er det spolen.
og nej, den kan ikke køre uden sluttrin
Og ikke for at virke kloge åge, men har du huske en køleplade bag på sluttrinet, nu du ikke har den i luftfilterkassen mere
v/h Peter
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Meget relevant.
Modulet sidder i luftfilterkassen for at få noget forbistrømmen luft...
Skal man nå samme køleeffekt fritsiddende i motorrummet skal der _noget_ større køleplade til end det der er nødvendigt i luftstrømmen
Tændingsmoduler er generelt ikke særligt imponerede over for lidt køling.
Modulet sidder i luftfilterkassen for at få noget forbistrømmen luft...
Skal man nå samme køleeffekt fritsiddende i motorrummet skal der _noget_ større køleplade til end det der er nødvendigt i luftstrømmen
Tændingsmoduler er generelt ikke særligt imponerede over for lidt køling.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!