Prograsiv benzintryks regulator vs. alm

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

Prograsiv benzintryks regulator vs. alm

#1 Indlæg af JDJ »

Ja jeg mangler lige et lille råd med på vejen ang. hvilken regulator jeg skal bruge på min BMW M20 motor. Den er med lav komprition, T3 turbo, stor ic, 380 ml dyser og der kommer MS styring på. Jeg forventer omkring de 270-300 hk

Dyserne kan jo sagtens levere nok ved de 3 bar som std regulatoren, men er noget i tvivl om det vil være en fordel at benytte den prograsive regulator eller om den alm som er liniær vil være bedre.

Har selv en idé om at den må være svære at justere ind med den prograsive? Har jeg ret i det?

Har begge dele liggende, så det jo ikke det store problem at skifte, det kunne bare være rart at have den rigtigt på når den skal ud til Mikkel og justeres.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#2 Indlæg af JPP »

Du har så absolut ret. At justere blanding i tabeller i motorstyring med progresiv benzintryk er ikke et lykkeligt ægteskab. Progressive regulatorer er i min verden kun for kamikaze tunere (sprunget over motorstyringen) som er hoppet på en salgsannonce.

Og du har i princippet kun brug for en alm. justerbar regulator hvis du ikke kan leve med dit nuværende benzintryk fra den orginale regulator. Typisk 3 bar. OG IMO belaster du dit brændstof system og pumpe unødigt ved at hæve trykket frem for større dyser. Højere tryk = større risiko for lækager = ...ja gæt selv :wink:
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

JakobM skrev:Progressive regulatorer er i min verden kun for kamikaze tunere

Skægt! :D
But never the less, manden har fuldstændig ret !
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

JakobM skrev:Du har så absolut ret. At justere blanding i tabeller i motorstyring med progresiv benzintryk er ikke et lykkeligt ægteskab. Progressive regulatorer er i min verden kun for kamikaze tunere (sprunget over motorstyringen) som er hoppet på en salgsannonce.


Ikke engang der har jeg set et setup som virker bedre end en alm. regulator og nogle printplader samt større dyser.

Skal lige siges at den prograsive regulator sad på en turbo motor med orig. turbo styring. Cuttede ved 0.7 bar ladede med 0.9 bar.
Og den alm. regulator med printplader og dyser var en turbo efter montering, med standard motorstyring der cuttede ved 0.1 bar. Den ladede med 0.5 bar. Motoren holdte bedre på den her end den anden. :-D
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#5 Indlæg af JDJ »

Okay tak for de gode råd :D Det var jo nogen lunde som jeg selv havde regnet med, så skifter den vist bare til den orginale igen.
I følge regnemaskinerne på siden, så skulle de dyser jeg har i også kunne give nok til 410 Korrigerede HK ved 3 bar. Så skulle måske endda nøjes med en 2,5 bars regulator fra en 320i i stedet. Så skulle de kunne række til 360 hk.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#6 Indlæg af JPP »

Mht regnemaskinen så siger den 273 hk ved 90% duty cycle på 380ml dyser og det er under en "op til" betragtning. Jeg ville holde mig til en standard regulator på de 3 bar og så evt. skifte dyser hvis du vil højere op.
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#7 Indlæg af JDJ »

JakobM skrev:Mht regnemaskinen så siger den 273 hk ved 90% duty cycle på 380ml dyser og det er under en "op til" betragtning. Jeg ville holde mig til en standard regulator på de 3 bar og så evt. skifte dyser hvis du vil højere op.


Hmm er det så mig der bruger den forkert den regne maskine, eller er der dig der kun regner med 4 dyser og ikke 6?
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#8 Indlæg af JPP »

JDJ skrev:
JakobM skrev:Mht regnemaskinen så siger den 273 hk ved 90% duty cycle på 380ml dyser og det er under en "op til" betragtning. Jeg ville holde mig til en standard regulator på de 3 bar og så evt. skifte dyser hvis du vil højere op.


Hmm er det så mig der bruger den forkert den regne maskine, eller er der dig der kun regner med 4 dyser og ikke 6?


Mig der kun regner med 4 dyser :damn:
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#9 Indlæg af JDJ »

JakobM skrev:
JDJ skrev:
JakobM skrev:Mht regnemaskinen så siger den 273 hk ved 90% duty cycle på 380ml dyser og det er under en "op til" betragtning. Jeg ville holde mig til en standard regulator på de 3 bar og så evt. skifte dyser hvis du vil højere op.


Hmm er det så mig der bruger den forkert den regne maskine, eller er der dig der kun regner med 4 dyser og ikke 6?


Mig der kun regner med 4 dyser :damn:


Hehe så er jeg med igen, skulle nok have skrevet at det var en seks benet, plejer bare selv at tage det som en selvfølge at når man snakker bmw så er det 6 propper :rock: :D
Besvar