Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Ja jeg mangler lige et lille råd med på vejen ang. hvilken regulator jeg skal bruge på min BMW M20 motor. Den er med lav komprition, T3 turbo, stor ic, 380 ml dyser og der kommer MS styring på. Jeg forventer omkring de 270-300 hk

Dyserne kan jo sagtens levere nok ved de 3 bar som std regulatoren, men er noget i tvivl om det vil være en fordel at benytte den prograsive regulator eller om den alm som er liniær vil være bedre.

Har selv en idé om at den må være svære at justere ind med den prograsive? Har jeg ret i det?

Har begge dele liggende, så det jo ikke det store problem at skifte, det kunne bare være rart at have den rigtigt på når den skal ud til Mikkel og justeres.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

Du har så absolut ret. At justere blanding i tabeller i motorstyring med progresiv benzintryk er ikke et lykkeligt ægteskab. Progressive regulatorer er i min verden kun for kamikaze tunere (sprunget over motorstyringen) som er hoppet på en salgsannonce.

Og du har i princippet kun brug for en alm. justerbar regulator hvis du ikke kan leve med dit nuværende benzintryk fra den orginale regulator. Typisk 3 bar. OG IMO belaster du dit brændstof system og pumpe unødigt ved at hæve trykket frem for større dyser. Højere tryk = større risiko for lækager = ...ja gæt selv :wink:

Titel:
Mester Medlem

JakobM skrev:
Progressive regulatorer er i min verden kun for kamikaze tunere

Skægt! :D
But never the less, manden har fuldstændig ret !

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
JakobM skrev:
Du har så absolut ret. At justere blanding i tabeller i motorstyring med progresiv benzintryk er ikke et lykkeligt ægteskab. Progressive regulatorer er i min verden kun for kamikaze tunere (sprunget over motorstyringen) som er hoppet på en salgsannonce.

Ikke engang der har jeg set et setup som virker bedre end en alm. regulator og nogle printplader samt større dyser.

Skal lige siges at den prograsive regulator sad på en turbo motor med orig. turbo styring. Cuttede ved 0.7 bar ladede med 0.9 bar.
Og den alm. regulator med printplader og dyser var en turbo efter montering, med standard motorstyring der cuttede ved 0.1 bar. Den ladede med 0.5 bar. Motoren holdte bedre på den her end den anden. :-D

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Medlem

Okay tak for de gode råd :D Det var jo nogen lunde som jeg selv havde regnet med, så skifter den vist bare til den orginale igen.
I følge regnemaskinerne på siden, så skulle de dyser jeg har i også kunne give nok til 410 Korrigerede HK ved 3 bar. Så skulle måske endda nøjes med en 2,5 bars regulator fra en 320i i stedet. Så skulle de kunne række til 360 hk.

Titel:
Admin
Admin

Mht regnemaskinen så siger den 273 hk ved 90% duty cycle på 380ml dyser og det er under en "op til" betragtning. Jeg ville holde mig til en standard regulator på de 3 bar og så evt. skifte dyser hvis du vil højere op.

Titel:
Medlem

JakobM skrev:
Mht regnemaskinen så siger den 273 hk ved 90% duty cycle på 380ml dyser og det er under en "op til" betragtning. Jeg ville holde mig til en standard regulator på de 3 bar og så evt. skifte dyser hvis du vil højere op.

Hmm er det så mig der bruger den forkert den regne maskine, eller er der dig der kun regner med 4 dyser og ikke 6?

Titel:
Admin
Admin

JDJ skrev:
JakobM skrev:

Hmm er det så mig der bruger den forkert den regne maskine, eller er der dig der kun regner med 4 dyser og ikke 6?

Mig der kun regner med 4 dyser :damn:

Titel:
Medlem

JakobM skrev:
JDJ skrev:
JakobM skrev:

Mig der kun regner med 4 dyser :damn:

Hehe så er jeg med igen, skulle nok have skrevet at det var en seks benet, plejer bare selv at tage det som en selvfølge at når man snakker bmw så er det 6 propper :rock: :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time