4wd drifts......

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

4wd drifts......

#1 Indlæg af Mark »

Hvordan skal moment fordelingen være i center diffet for at nemmest / køre længst i driften

mulighederne er front/bag
34/66 eller 50/50......
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#2 Indlæg af needspeed »

Jeg vil men 34/66 uden at have kendskab til det.

For det er jo bagenden der skal skride så der skal vel flere kræfter til?

Såen vil jeg mene.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Når man kigger på baghjulstrukne biler der laver helt spektakulære drifts, så vil jeg også helt klart sige mest bagud.

Sætter du 50 foran vil din forende altid forsøge at trække bilen ligeud, og du vil få de korteste, omend du kan lave nogle hvor bilen kommer helt ud i 90 grader og stadig redde den igen.


Til at eksperimentere med sådan noget vil jeg foreslå man downloader Live for Speed (www.lfs.net), og køber en S1 licens som minimum.

Der kan man eksperimentere med undervogn, affjedring, rollbars, dæktryk, camber, styretøj osv osv osv, og så kan du virkelig mærke effekten af dit arbejde, og hvordan bilen vil opføre sig.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

http://www.youtube.com/watch?v=HdldZlNDm80

Her kan man se en film - læg mærke til affjedringen og alene bare hvordan dækket flexer sidelæns under stor belastning :D
Er helt fascineret over det
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Find en baghjulstækker til det projekt.
De er mere velegnede til det projekt.
De har mere styreudslag på forhjulene, og man skal ikke bekymre sig om at brænde et midter differentiale af.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar