Hvordan skal moment fordelingen være i center diffet for at nemmest / køre længst i driften
mulighederne er front/bag
34/66 eller 50/50......
4wd drifts......
Redaktør: Moderatorer
-
Mark
- Senior Medlem
- Indlæg: 380
- Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
- Geografisk sted: Danmark
- needspeed
- Mester Medlem
- Indlæg: 786
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
- Geografisk sted: Ribe
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Når man kigger på baghjulstrukne biler der laver helt spektakulære drifts, så vil jeg også helt klart sige mest bagud.
Sætter du 50 foran vil din forende altid forsøge at trække bilen ligeud, og du vil få de korteste, omend du kan lave nogle hvor bilen kommer helt ud i 90 grader og stadig redde den igen.
Til at eksperimentere med sådan noget vil jeg foreslå man downloader Live for Speed (www.lfs.net), og køber en S1 licens som minimum.
Der kan man eksperimentere med undervogn, affjedring, rollbars, dæktryk, camber, styretøj osv osv osv, og så kan du virkelig mærke effekten af dit arbejde, og hvordan bilen vil opføre sig.
Sætter du 50 foran vil din forende altid forsøge at trække bilen ligeud, og du vil få de korteste, omend du kan lave nogle hvor bilen kommer helt ud i 90 grader og stadig redde den igen.
Til at eksperimentere med sådan noget vil jeg foreslå man downloader Live for Speed (www.lfs.net), og køber en S1 licens som minimum.
Der kan man eksperimentere med undervogn, affjedring, rollbars, dæktryk, camber, styretøj osv osv osv, og så kan du virkelig mærke effekten af dit arbejde, og hvordan bilen vil opføre sig.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
http://www.youtube.com/watch?v=HdldZlNDm80
Her kan man se en film - læg mærke til affjedringen og alene bare hvordan dækket flexer sidelæns under stor belastning
Er helt fascineret over det
Her kan man se en film - læg mærke til affjedringen og alene bare hvordan dækket flexer sidelæns under stor belastning
Er helt fascineret over det
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Find en baghjulstækker til det projekt.
De er mere velegnede til det projekt.
De har mere styreudslag på forhjulene, og man skal ikke bekymre sig om at brænde et midter differentiale af.
MVH
Morten
De er mere velegnede til det projekt.
De har mere styreudslag på forhjulene, og man skal ikke bekymre sig om at brænde et midter differentiale af.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html