Jeg skal til at bygge en 2,5 liters M20 BMW motor op med turbo.
Min plan er at den skal køre med omkring 1 bar, så dertil har jeg lidt spørgsmål.
Hvad synes i om at beholde motoren som den er og montere en
Cometic 3mm toppakning og nogle ARP bolte ? Bør det laves noget ved
toppen eller stempler mm.
Er også i tvivl om hvor store dyserne skal være ???
Og til sidst vil jeg lige spørge om en Megasquirt motorstyring er
vejen frem ? Eller kan det lade sig gøre at køre med std. klapmåler
og så få den chippet ?
Håber i vil hjælpe
Mvh
Spørgsmål omkring turbo på BMW M20
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvad er effekt målet, bar siger intet.
Stempler med lavere kompression er vejen frem, ikke en tykkere toppakning.
Dysestørrelse? igen hvilken effekt sigter du efter???
Justerbart er vejen frem
MVH
Morten
Stempler med lavere kompression er vejen frem, ikke en tykkere toppakning.
Dysestørrelse? igen hvilken effekt sigter du efter???
Justerbart er vejen frem
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Re: Spørgsmål omkring turbo på BMW M20
så vidt jeg husker er der en M20 uden kat (9,6:1) og en med (8,6:1) hvis din er den med er der vel ingen grund til at sænke komp. ellers er 9,6 heller ikke faretruende høj. så vidt jeg husker skal du dog ret hurtigt montere en 535køler på sådan en pga de udvikler en del varme. eller den std er for lille. cometic pakning er vel som sådan en god ide hvis den std ikke kan holde til lidt tryk.Thyregod skrev:Jeg skal til at bygge en 2,5 liters M20 BMW motor op med turbo.
Min plan er at den skal køre med omkring 1 bar, så dertil har jeg lidt spørgsmål.
Hvad synes i om at beholde motoren som den er og montere en
Cometic 3mm toppakning og nogle ARP bolte ? Bør det laves noget ved
toppen eller stempler mm.
Er også i tvivl om hvor store dyserne skal være ???
Og til sidst vil jeg lige spørge om en Megasquirt motorstyring er
vejen frem ? Eller kan det lade sig gøre at køre med std. klapmåler
og så få den chippet ?
Håber i vil hjælpe
Mvh
om MS er vejen frem.. tjaa kommer jo an på så meget. FMJ laver en der er lige til at klikke på dit std stik hvis du vil betale lidt mere. Vems er vist inde på noget ligne. dysserne vælger du efter den effekt du vil opnå.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Thyregod skrev:Jamen jeg har ikke rigtig noget mål.
Men målet er vel det, den får ved 1 bar.
Omkrig 300
1 bar med en T25 eller 1 bar med en GT40?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Zorak skrev:1 bar med en T25 eller 1 bar med en GT40?
LIGE PRÆCIS!
200 hk eller 500hk (frit fra hoften) er vel forskellen på det ladetryk med de to turboer...
Mere info om grejet, ladetryk er fuldstændigt ligegyldigt, det siger ikke rigtigt noget (reelt) om belastningen på motoren, samt udbytte, hvis turboen er ukendt
Daniel.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Thyregod skrev:T3/T4 AR 48 / 63
Det siger ikke så meget, det er størrelsen på hjulene der er viktige.
Og helst hvilken familie inden for garret t4 turboer den tilhører.
Da der findes så mange forskellige.
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... ressor.php
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html