Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 apr 2008, 20:54 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30
Indlæg: 30
Jeg skal til at bygge en 2,5 liters M20 BMW motor op med turbo.

Min plan er at den skal køre med omkring 1 bar, så dertil har jeg lidt spørgsmål.


Hvad synes i om at beholde motoren som den er og montere en
Cometic 3mm toppakning og nogle ARP bolte ? Bør det laves noget ved
toppen eller stempler mm.

Er også i tvivl om hvor store dyserne skal være ???

Og til sidst vil jeg lige spørge om en Megasquirt motorstyring er
vejen frem ? Eller kan det lade sig gøre at køre med std. klapmåler
og så få den chippet ?



Håber i vil hjælpe

Mvh


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2008, 21:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvad er effekt målet, bar siger intet.
Stempler med lavere kompression er vejen frem, ikke en tykkere toppakning.
Dysestørrelse? igen hvilken effekt sigter du efter???

Justerbart er vejen frem :wink:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2008, 22:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Thyregod skrev:
Jeg skal til at bygge en 2,5 liters M20 BMW motor op med turbo.

Min plan er at den skal køre med omkring 1 bar, så dertil har jeg lidt spørgsmål.


Hvad synes i om at beholde motoren som den er og montere en
Cometic 3mm toppakning og nogle ARP bolte ? Bør det laves noget ved
toppen eller stempler mm.

Er også i tvivl om hvor store dyserne skal være ???

Og til sidst vil jeg lige spørge om en Megasquirt motorstyring er
vejen frem ? Eller kan det lade sig gøre at køre med std. klapmåler
og så få den chippet ?



Håber i vil hjælpe

Mvh
så vidt jeg husker er der en M20 uden kat (9,6:1) og en med (8,6:1) hvis din er den med er der vel ingen grund til at sænke komp. ellers er 9,6 heller ikke faretruende høj. så vidt jeg husker skal du dog ret hurtigt montere en 535køler på sådan en pga de udvikler en del varme. eller den std er for lille. cometic pakning er vel som sådan en god ide hvis den std ikke kan holde til lidt tryk.

om MS er vejen frem.. tjaa kommer jo an på så meget. FMJ laver en der er lige til at klikke på dit std stik hvis du vil betale lidt mere. Vems er vist inde på noget ligne. dysserne vælger du efter den effekt du vil opnå.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2008, 15:31 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30
Indlæg: 30
Jamen jeg har ikke rigtig noget mål.

Men målet er vel det, den får ved 1 bar.
Omkrig 300


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2008, 20:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Thyregod skrev:
Jamen jeg har ikke rigtig noget mål.

Men målet er vel det, den får ved 1 bar.
Omkrig 300


1 bar med en T25 eller 1 bar med en GT40?

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2008, 20:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Zorak skrev:
1 bar med en T25 eller 1 bar med en GT40?


LIGE PRÆCIS!
200 hk eller 500hk (frit fra hoften) er vel forskellen på det ladetryk med de to turboer...
Mere info om grejet, ladetryk er fuldstændigt ligegyldigt, det siger ikke rigtigt noget (reelt) om belastningen på motoren, samt udbytte, hvis turboen er ukendt :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2008, 10:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 nov 2007, 21:30
Indlæg: 30
T3/T4 AR 48 / 63


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2008, 11:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Thyregod skrev:
T3/T4 AR 48 / 63


Det siger ikke så meget, det er størrelsen på hjulene der er viktige.
Og helst hvilken familie inden for garret t4 turboer den tilhører.

Da der findes så mange forskellige.
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... ressor.php

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team