Jeg kører med en tilskudsstyring og seperat ladetrykskontrol med to niveauer, og alene det at styre ladetrykket og udviklingen (gain, overboost mv.) er rigeligt. Du behøver ikke to programmer i selve styringen med mindre det er selve styringen der skal lave boostcontrol.
Morten VJ skrev:Nej du justere ind efter den store effekt. Og efterfølgende kan du sænke trykket for at få den lavere effekt.
MVH
Morten
Okay på den måde, Men vil den så ikk køre med for fed blanding ved det lave tryk. Meningen var at den skulle køre mest med lav effekt mest p.g.a holdbarhed og benzin økonomi
Jamen din motorstyring vil med stor sandsynlighed være med MAP sensor og da det er den der giver motorstyringen noget at beregne load'ed efter er det ladetrykket der er toneangivende for din blanding og gør som Morten skriver, map den ind efter din max effekt og sænk derefter ladetrykket til dit "koneprogram" og så har du det du spurgte om indledende.
duckstar skrev:Jamen din motorstyring vil med stor sandsynlighed være med MAP sensor og da det er den der giver motorstyringen noget at beregne load'ed efter er det ladetrykket der er toneangivende for din blanding og gør som Morten skriver, map den ind efter din max effekt og sænk derefter ladetrykket til dit "koneprogram" og så har du det du spurgte om indledende.
Perfekt så forstod jeg det. Sagen er nemlig at den kører med en alm LFM men så finder jeg bare en map sensor til den i stedet og smider på.
En 2 bar´s sensor burde vel være fin hvis jeg ikk kommer over 2 bars ladetryk ikk
Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.
Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.
Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.