Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 00:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 apr 2008, 13:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Når jeg er færdig med at samle min bil skal jeg have den kørt ind.

Men jeg ville gerne have det sådan at jeg kunne vælge mellem 2 programmer et med fx 200 hk og et med fx 270 hk bare med en knap inde i bilen.

Hvordan laver jeg det nemmest og ikk mindst biligst. Og er det helt udelukket på en orginal motorstyring

Forhånd tak :D

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2008, 16:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Hvorfor have to programmer pga. ladetrykket?

Jeg kører med en tilskudsstyring og seperat ladetrykskontrol med to niveauer, og alene det at styre ladetrykket og udviklingen (gain, overboost mv.) er rigeligt. Du behøver ikke to programmer i selve styringen med mindre det er selve styringen der skal lave boostcontrol.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 19 apr 2008, 17:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Så hvis jeg forstår dig rigtigt er det, nok bare at hæve ladetrykket , så justere den selv benzinblandingen efter luftmængden

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2008, 17:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nej du justere ind efter den store effekt.
Og efterfølgende kan du sænke trykket for at få den lavere effekt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2008, 17:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Morten VJ skrev:
Nej du justere ind efter den store effekt.
Og efterfølgende kan du sænke trykket for at få den lavere effekt.

MVH

Morten


Okay på den måde, Men vil den så ikk køre med for fed blanding ved det lave tryk. Meningen var at den skulle køre mest med lav effekt mest p.g.a holdbarhed og benzin økonomi :)

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2008, 17:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jamen din motorstyring vil med stor sandsynlighed være med MAP sensor og da det er den der giver motorstyringen noget at beregne load'ed efter er det ladetrykket der er toneangivende for din blanding og gør som Morten skriver, map den ind efter din max effekt og sænk derefter ladetrykket til dit "koneprogram" og så har du det du spurgte om indledende.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2008, 17:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
duckstar skrev:
Jamen din motorstyring vil med stor sandsynlighed være med MAP sensor og da det er den der giver motorstyringen noget at beregne load'ed efter er det ladetrykket der er toneangivende for din blanding og gør som Morten skriver, map den ind efter din max effekt og sænk derefter ladetrykket til dit "koneprogram" og så har du det du spurgte om indledende.


Perfekt så forstod jeg det. Sagen er nemlig at den kører med en alm LFM men så finder jeg bare en map sensor til den i stedet og smider på.

En 2 bar´s sensor burde vel være fin hvis jeg ikk kommer over 2 bars ladetryk ikk

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2008, 17:58 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
BANDIT skrev:
En 2 bar´s sensor burde vel være fin hvis jeg ikk kommer over 2 bars ladetryk ikk


Nej, så skal du have en 3 bars mapsensor..

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2008, 18:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
John Sahl skrev:
BANDIT skrev:
En 2 bar´s sensor burde vel være fin hvis jeg ikk kommer over 2 bars ladetryk ikk


Nej, så skal du have en 3 bars mapsensor..

.


Okay man regner atmosfærisk tryk med. :D Havde jeg ikk lige tænkt på

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2008, 18:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Map eller Lmm Måler det er underordnet.
LMM måler den luft motoren suger ind, og kan kompensere for tryk.
Det er et simpelt spørgsmål om målt luft masse ift. omdrejninger og motorstørrelse.
Feks.
ved 3000 omd. suger motoren 1 kg luft ind pr, tidsenhed som rent sug 1bar.
Ved en 1,5 bar suger den 1,5 kg luft.
Og ved 2 barsuger den 2 kg luft.

Meget forsimplet, men det er i princippet korrekt.

Tror sku du får meget svært ved at montere en MAP sensor på en styring der er beregnet til en Luftmassemåler.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team