Så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål til eksperterne Hvis man skal have indsprøjtning på en karburatorbil, skal der jo noget returløb til. Men det er jo ikke bare lige sådan og lave. Der skal vel svejses på tanken og meget andet. Så tænkte på om man ikke kunne lave et system der ser sådan her ud. Er der noget ivejen for det? Noget jeg ikke lige har tænkt på?
tyson2 skrev:Ok. Tak for for det. tænkte sgu nok der var en grund bilfabrikanterne ikke gjorde sådan.
Det er der faktisk ganske mange nye biler(Opel helt tilbage til 1998) der har, for at få en mindre afgasning fra tanken, på grund af opvarmningen af brændstoffet. Løsningen er at hæve benzin trykket, så brændstoffet får et højere damp tryk.
tyson2 skrev:Ok. Tak for for det. tænkte sgu nok der var en grund bilfabrikanterne ikke gjorde sådan.
Det er der faktisk ganske mange nye biler(Opel helt tilbage til 1998) der har, for at få en mindre afgasning fra tanken, på grund af opvarmningen af brændstoffet. Løsningen er at hæve benzin trykket, så brændstoffet får et højere damp tryk.
Ja der er mange biler i dag der bruger den returløse løsning.
Men så er pumpe og regulator placeret inde i tanken. og der er ikke et øget benzin tryk.
De ligger bare på omkring 3 bar kontinuert, og følger ikke trykket i manifolden.
Jeg tvivler meget på at opel smider returen tilbage i fødeslangen til benzinpumpen.
Hvorfor ikke bruge en tank fra en indsprøjtnings bil?
Fordi modellen ikke er lavet med indsprøjtning. Men det er vel muligt og fikse en indgang til returen i tanken uden og skulle lodde eller svejse eller hvordan man gør. Noget med en studs og noget gummi O-ring eller noget. Måske man kunne lave returen i selve påfyldningsrøret. Måske nemmere.
Den findes med indsprøjt. Det er bare mekanisk. Der er vel ikke retur på sådan et system? Den tegning der kan du godt droppe det magter jeg slet ikke og gå i krig med.