Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 apr 2008, 11:30 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Så er jeg tilbage med endnu et spørgsmål til eksperterne :D
Hvis man skal have indsprøjtning på en karburatorbil, skal der jo noget returløb til. Men det er jo ikke bare lige sådan og lave. Der skal vel svejses på tanken og meget andet. Så tænkte på om man ikke kunne lave et system der ser sådan her ud. Er der noget ivejen for det? Noget jeg ikke lige har tænkt på?
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 13:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvis benzinen skal koge... er det den rigtige måde der er tegnet. ellers duer det desværre IKKE! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 15:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jeps ligepræcis - sorry!
Benzin bliver opvarmet når det står og cirkulerer, og har derfor brug for at løbe tilbage i tanken for at blive afkølet.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 15:43 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Ok. Tak for for det. tænkte sgu nok der var en grund bilfabrikanterne ikke gjorde sådan.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 17:13 
Offline

Tilmeldt: 02 apr 2008, 19:34
Indlæg: 1
tyson2 skrev:
Ok. Tak for for det. tænkte sgu nok der var en grund bilfabrikanterne ikke gjorde sådan.


Det er der faktisk ganske mange nye biler(Opel helt tilbage til 1998) der har, for at få en mindre afgasning fra tanken, på grund af opvarmningen af brændstoffet. Løsningen er at hæve benzin trykket, så brændstoffet får et højere damp tryk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 17:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
okey så benzin tryk regulatoren skal smide det tilbage i tanken?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 17:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
M hansen skrev:
tyson2 skrev:
Ok. Tak for for det. tænkte sgu nok der var en grund bilfabrikanterne ikke gjorde sådan.


Det er der faktisk ganske mange nye biler(Opel helt tilbage til 1998) der har, for at få en mindre afgasning fra tanken, på grund af opvarmningen af brændstoffet. Løsningen er at hæve benzin trykket, så brændstoffet får et højere damp tryk.


Ja der er mange biler i dag der bruger den returløse løsning.
Men så er pumpe og regulator placeret inde i tanken. og der er ikke et øget benzin tryk.
De ligger bare på omkring 3 bar kontinuert, og følger ikke trykket i manifolden.
Jeg tvivler meget på at opel smider returen tilbage i fødeslangen til benzinpumpen.
Hvorfor ikke bruge en tank fra en indsprøjtnings bil?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 18:36 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Fordi modellen ikke er lavet med indsprøjtning. Men det er vel muligt og fikse en indgang til returen i tanken uden og skulle lodde eller svejse eller hvordan man gør. Noget med en studs og noget gummi O-ring eller noget. Måske man kunne lave returen i selve påfyldningsrøret. Måske nemmere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 18:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis den ikke findes med sprøjt, så bør du overveje et system som dette.
Billede

Ellers Får du næsten med statsgarenti udsættere med lidt benzin i tanken og kørsel i sving.

Karburator tanken mangler en meget viktig sump i selve tanken,
Der er meget nødvendigt på en bil med sprøjt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 18:53 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Den findes med indsprøjt. Det er bare mekanisk. Der er vel ikke retur på sådan et system? Den tegning der kan du godt droppe :D det magter jeg slet ikke og gå i krig med.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team