tuning af Coupeen/olie spild?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

tuning af Coupeen/olie spild?

#1 Indlæg af ad2 »

Jeg skal igang med en større omgang og har derfor lidt spørgsmål.

Først lidt info bilen er en fiat coupe 2,0 16 v turbo, samme motor som alfa Q4 og lancia osv...

Bilen spilder pt. olie fra motoren men det er ikke til at sige hvorfra, har haft rengjort den med meget varmt vand uden held, det er faktisk så slemt at jeg troede turboen var gået da den bruger meget olie, og noget af det satte sig på bagenden af bilen, i det mit flexrør ser ud til at være utæt.

Nå men håber det måske kunne være topparkningen der var utæt og det gav oliespildet?

Hvis ikke det er den aner jeg sku ikke hvad det kan være.

Ang. tuning så er planen følgende:

banan med ekstren wastegate
kkk 27k turbo
Stål topparkning fra Protune
Benzintryks regulator fra Protune
Dyser?
topstykke?
Benzinpumpe?

Dyser:

Jeg har ingen ide om hvilket dyser jeg skal bruge nogle der kan hjælpe der?
Mål: 350 hk måske 400 hk

Topstykke:

Planen er at topstykket skal optimeres ved der skal laves større huller omkring ventilerne.

Hvem kan klare denne opgave uden de tager en halv arm for det?
(gerne storkbh, eller køge)

Benzinpumpe:

Kan den originale benzinpumpe klare arbejdet eller skal jeg have fat i en anden?
Evt. hvilken?

Andet:

er godt klar over bilen skal chippes om det er der taget højde for.
Er der noget jeg har glemt eller ikke har taget højde for?
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#2 Indlæg af larslaursen »

Med de kræfter der er du nødt til at få smedede stempler + stærkere plejlstænger. Det er ikke den stærkeste motor i std. opsætning.

Men brug en maaaassseee tid inde på www.fccuk.org/forum/
Se bla. under tuning, der er en tuningsguide til 16v Coupé.

Mvh Lars
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#3 Indlæg af Ferrari Killer »

larslaursen skrev:Med de kræfter der er du nødt til at få smedede stempler + stærkere plejlstænger. Det er ikke den stærkeste motor i std. opsætning.

Men brug en maaaassseee tid inde på www.fccuk.org/forum/
Se bla. under tuning, der er en tuningsguide til 16v Coupé.

Mvh Lars


Jojo - men den tuningsguide skal du lige tage med et gran salt!

Den er lavet af lægfolk - efter min mening.

Lige præcis den motor, kan på standard indmad sagtens lave og tåle omkring 350-400 heste.

Det er der flere der har lavet, og det holder fint.

Tag fx. Dennis Rømer med sin rallycrossbil - en Fiat Coupe 2,0 16V Turbo - med firehjulstræk, og omkring 450 heste - på standard indmad.

Den har da holdt til mange løb.

Men for at vende tilbage til emnet - jeg tror du skal kigge dine pakdåser ved højgearsakslen og krumtappen igennem. Det kunne sagtens være derfra at der kom et oliespild.
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

#4 Indlæg af ladathomas »

hejsa den motor holder snilt til 400 hk så det skal du ikke være navøs for

jeg tro den har lavet samme nømmer som min gjore siste år med og skyde pakdåsen ud ved balangseakslen det er mit beste bud ellers tjæk olie slangen fra turboen ind i plokken den har med og brande dem

topstykket kan blive lavet for omkring 6000 kr profesonelt
skriv brevat vis jeg skal finde ud af nået i køge
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#5 Indlæg af larslaursen »

Okay - havde ikke det indtryk at den kunne holde til så meget!

Men hvis i har erfaringer med det, så kan den jo nok... Bare ikke nogen på fccuk som har i nærheden af de kræfter på std. indmad, de siger alle sammen 270-300hk på std. stempler.

Men held og lykke med tuningen! :)
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#6 Indlæg af John Sahl »

larslaursen skrev:Men hvis i har erfaringer med det, så kan den jo nok... Bare ikke nogen på fccuk som har i nærheden af de kræfter på std. indmad, de siger alle sammen 270-300hk på std. stempler.


Nu er den almindelige hjemmetuner i UK, ikke den jeg vil lytte mest til, 98% af dem der ovre er for dumme til, at gøre andet end hvad andre har gjort på samme motor, og meget få af dem får rent faktisk chippet/monteret ny motorstyring ind, så det rent faktisk matcher deres eget setup.

Hvis man kigger på Punto-verdenen der ovre, så kører størstedelen af "tunerne" med det samme setup i flere versioner, der til er der så en italiener, som har lavet 3-4 forskellige chips som ca. matcher disse setups. Disse chips hedder SEB-chips. SEB står for Stupid English Bastards ;-)

UK er et u-land på mange områder og for fanden hvor er der mange dumme mennesker der ovre.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Besvar