Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 mar 2008, 19:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
Jeg skal igang med en større omgang og har derfor lidt spørgsmål.

Først lidt info bilen er en fiat coupe 2,0 16 v turbo, samme motor som alfa Q4 og lancia osv...

Bilen spilder pt. olie fra motoren men det er ikke til at sige hvorfra, har haft rengjort den med meget varmt vand uden held, det er faktisk så slemt at jeg troede turboen var gået da den bruger meget olie, og noget af det satte sig på bagenden af bilen, i det mit flexrør ser ud til at være utæt.

Nå men håber det måske kunne være topparkningen der var utæt og det gav oliespildet?

Hvis ikke det er den aner jeg sku ikke hvad det kan være.

Ang. tuning så er planen følgende:

banan med ekstren wastegate
kkk 27k turbo
Stål topparkning fra Protune
Benzintryks regulator fra Protune
Dyser?
topstykke?
Benzinpumpe?

Dyser:

Jeg har ingen ide om hvilket dyser jeg skal bruge nogle der kan hjælpe der?
Mål: 350 hk måske 400 hk

Topstykke:

Planen er at topstykket skal optimeres ved der skal laves større huller omkring ventilerne.

Hvem kan klare denne opgave uden de tager en halv arm for det?
(gerne storkbh, eller køge)

Benzinpumpe:

Kan den originale benzinpumpe klare arbejdet eller skal jeg have fat i en anden?
Evt. hvilken?

Andet:

er godt klar over bilen skal chippes om det er der taget højde for.
Er der noget jeg har glemt eller ikke har taget højde for?

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2008, 22:35 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
Indlæg: 54
Med de kræfter der er du nødt til at få smedede stempler + stærkere plejlstænger. Det er ikke den stærkeste motor i std. opsætning.

Men brug en maaaassseee tid inde på www.fccuk.org/forum/
Se bla. under tuning, der er en tuningsguide til 16v Coupé.

Mvh Lars

_________________
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008, 01:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Indlæg: 298
larslaursen skrev:
Med de kræfter der er du nødt til at få smedede stempler + stærkere plejlstænger. Det er ikke den stærkeste motor i std. opsætning.

Men brug en maaaassseee tid inde på www.fccuk.org/forum/
Se bla. under tuning, der er en tuningsguide til 16v Coupé.

Mvh Lars


Jojo - men den tuningsguide skal du lige tage med et gran salt!

Den er lavet af lægfolk - efter min mening.

Lige præcis den motor, kan på standard indmad sagtens lave og tåle omkring 350-400 heste.

Det er der flere der har lavet, og det holder fint.

Tag fx. Dennis Rømer med sin rallycrossbil - en Fiat Coupe 2,0 16V Turbo - med firehjulstræk, og omkring 450 heste - på standard indmad.

Den har da holdt til mange løb.

Men for at vende tilbage til emnet - jeg tror du skal kigge dine pakdåser ved højgearsakslen og krumtappen igennem. Det kunne sagtens være derfra at der kom et oliespild.

_________________
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008, 16:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
hejsa den motor holder snilt til 400 hk så det skal du ikke være navøs for

jeg tro den har lavet samme nømmer som min gjore siste år med og skyde pakdåsen ud ved balangseakslen det er mit beste bud ellers tjæk olie slangen fra turboen ind i plokken den har med og brande dem

topstykket kan blive lavet for omkring 6000 kr profesonelt
skriv brevat vis jeg skal finde ud af nået i køge

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 07:32 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
Indlæg: 54
Okay - havde ikke det indtryk at den kunne holde til så meget!

Men hvis i har erfaringer med det, så kan den jo nok... Bare ikke nogen på fccuk som har i nærheden af de kræfter på std. indmad, de siger alle sammen 270-300hk på std. stempler.

Men held og lykke med tuningen! :)

_________________
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 07:42 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
larslaursen skrev:
Men hvis i har erfaringer med det, så kan den jo nok... Bare ikke nogen på fccuk som har i nærheden af de kræfter på std. indmad, de siger alle sammen 270-300hk på std. stempler.


Nu er den almindelige hjemmetuner i UK, ikke den jeg vil lytte mest til, 98% af dem der ovre er for dumme til, at gøre andet end hvad andre har gjort på samme motor, og meget få af dem får rent faktisk chippet/monteret ny motorstyring ind, så det rent faktisk matcher deres eget setup.

Hvis man kigger på Punto-verdenen der ovre, så kører størstedelen af "tunerne" med det samme setup i flere versioner, der til er der så en italiener, som har lavet 3-4 forskellige chips som ca. matcher disse setups. Disse chips hedder SEB-chips. SEB står for Stupid English Bastards ;-)

UK er et u-land på mange områder og for fanden hvor er der mange dumme mennesker der ovre.

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team