4 cyl motor med flest turbo hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

4 cyl motor med flest turbo hk

#1 Indlæg af 2fat2fly »

Hvad motor er bedst til at lave mange billige turbo hk på.

Det til forhjuls træk og 4cyl er nok max i størrelsen, tænkte selv på Toyotas kompressor motorene eller noget wv 1.8T da man også kan få lidt dele der til, men er der ellers andet gode bud ?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: 4 cyl motor med flest turbo hk

#2 Indlæg af HenrikGM »

2fat2fly skrev:Hvad motor er bedst til at lave mange billige turbo hk på.

Det til forhjuls træk og 4cyl er nok max i størrelsen, tænkte selv på Toyotas kompressor motorene eller noget wv 1.8T da man også kan få lidt dele der til, men er der ellers andet gode bud ?


4G63 feks
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

YB
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#4 Indlæg af Zorak »

mh skrev:YB


Forhjulstræk?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#5 Indlæg af Slavteren »

hvad med hondas b-serie? de er god for pænt med ydelse, og en masse backup.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#6 Indlæg af møffe »

mh skrev:YB
eller duratec/zetec

BTW en YB burde kunne boltes sammen med en MTX75 box. så vender den forkert.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#7 Indlæg af mh »

Zorak skrev:
mh skrev:YB


Forhjulstræk?


ja nu nåede møffe at give pointen men ikke alle YB maskiner ligger på langs (kun ab fab)

men møffe uden at vide det så tror jeg han efterlyser motorer som originalt er født med trykladning... men så kan han kigge på en Duratec HE fra en ST
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

Re: 4 cyl motor med flest turbo hk

#8 Indlæg af ae86 »

HenrikGM skrev:4G63 feks

Skægt at se dig anbefale noget mitsubishi ... jeg havde ellers forventet noget redtop/blacktop volvo fra din side
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: 4 cyl motor med flest turbo hk

#9 Indlæg af HenrikGM »

ae86 skrev:
HenrikGM skrev:4G63 feks

Skægt at se dig anbefale noget mitsubishi ... jeg havde ellers forventet noget redtop/blacktop volvo fra din side


forhjulstræk og 4cyl passer ligesom ikke rigtigt ind der....

4G93DOHC fra mitsu colt svarer også rigtigt godt på turbo, men er lidt sværere da der ikke er så mange letkøbte dele som til en 4G63.

4G93 med 189 sugehk og 1,1bar efter den, så sker der en sjat i en mitsu colt.... :wink:
Gearkassen i en colt er dog ikke velegnet da den udvikler "lyde" foruroligende hurtigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#10 Indlæg af tonnilerche »

enig med henrik.


dog skulle 4G63T passe ned i Colt GTi'en..

om gti-gearkassen kan tage de bank det aner jeg ikke.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Besvar