Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 feb 2008, 20:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hvad motor er bedst til at lave mange billige turbo hk på.

Det til forhjuls træk og 4cyl er nok max i størrelsen, tænkte selv på Toyotas kompressor motorene eller noget wv 1.8T da man også kan få lidt dele der til, men er der ellers andet gode bud ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2008, 20:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
2fat2fly skrev:
Hvad motor er bedst til at lave mange billige turbo hk på.

Det til forhjuls træk og 4cyl er nok max i størrelsen, tænkte selv på Toyotas kompressor motorene eller noget wv 1.8T da man også kan få lidt dele der til, men er der ellers andet gode bud ?


4G63 feks

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2008, 21:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
YB

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2008, 21:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
mh skrev:
YB


Forhjulstræk?

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2008, 22:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
hvad med hondas b-serie? de er god for pænt med ydelse, og en masse backup.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2008, 22:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
mh skrev:
YB
eller duratec/zetec

BTW en YB burde kunne boltes sammen med en MTX75 box. så vender den forkert.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2008, 22:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Zorak skrev:
mh skrev:
YB


Forhjulstræk?


ja nu nåede møffe at give pointen men ikke alle YB maskiner ligger på langs (kun ab fab)

men møffe uden at vide det så tror jeg han efterlyser motorer som originalt er født med trykladning... men så kan han kigge på en Duratec HE fra en ST

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2008, 23:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
HenrikGM skrev:
4G63 feks

Skægt at se dig anbefale noget mitsubishi ... jeg havde ellers forventet noget redtop/blacktop volvo fra din side


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2008, 23:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ae86 skrev:
HenrikGM skrev:
4G63 feks

Skægt at se dig anbefale noget mitsubishi ... jeg havde ellers forventet noget redtop/blacktop volvo fra din side


forhjulstræk og 4cyl passer ligesom ikke rigtigt ind der....

4G93DOHC fra mitsu colt svarer også rigtigt godt på turbo, men er lidt sværere da der ikke er så mange letkøbte dele som til en 4G63.

4G93 med 189 sugehk og 1,1bar efter den, så sker der en sjat i en mitsu colt.... :wink:
Gearkassen i en colt er dog ikke velegnet da den udvikler "lyde" foruroligende hurtigt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 10 feb 2008, 12:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
enig med henrik.


dog skulle 4G63T passe ned i Colt GTi'en..

om gti-gearkassen kan tage de bank det aner jeg ikke.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team