jeg har en volvo 740 gl 86 mod med b23a suge motor (forgaser)
har ønske om å bygge om motor til turbo.....ikke bytte til turbo motor
hva må gjøres? hva bør gjøres? hva må ikke gjøres?
Volvo 744gl 86 B23a Konvertering til turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Anysh
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 04 feb 2008, 00:25
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvilken effekt ønsker du?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Turbomanifold fra 940, indsugning fra indsprøjtningsmodel, s60R dyser eller tilsvarende, plus trykregulatoren fra samme.
mellemstørrelse T3 turbo med stort udstødshus, og intercooleren fra 740Turbo.
Så skal der noget styring til, proggrammerbart at foretrække.
motoren har 10,5 i kompressionsforhold, og det er nok lidt rigeligt, men hvis det er en B23A fra 83-84 så kan du dreje lidt (1mm)af stemplerne. B23A i denne årgang har gode plejlstænger, så du er heldig det ikke er den B230A bilen er født med der stadigt sidder i...!
mellemstørrelse T3 turbo med stort udstødshus, og intercooleren fra 740Turbo.
Så skal der noget styring til, proggrammerbart at foretrække.
motoren har 10,5 i kompressionsforhold, og det er nok lidt rigeligt, men hvis det er en B23A fra 83-84 så kan du dreje lidt (1mm)af stemplerne. B23A i denne årgang har gode plejlstænger, så du er heldig det ikke er den B230A bilen er født med der stadigt sidder i...!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!