Volvo 744gl 86 B23a Konvertering til turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Anysh
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 feb 2008, 00:25

Volvo 744gl 86 B23a Konvertering til turbo

#1 Indlæg af Anysh »

jeg har en volvo 740 gl 86 mod med b23a suge motor (forgaser)
har ønske om å bygge om motor til turbo.....ikke bytte til turbo motor

hva må gjøres? hva bør gjøres? hva må ikke gjøres?
Volvo 740
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Hvilken effekt ønsker du?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Anysh
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 feb 2008, 00:25

#3 Indlæg af Anysh »

HenrikGM skrev:Hvilken effekt ønsker du?


tenker en sån ca 250hk
for da slipper jeg masse tull med vegvesenet i norge
Volvo 740
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Turbomanifold fra 940, indsugning fra indsprøjtningsmodel, s60R dyser eller tilsvarende, plus trykregulatoren fra samme.
mellemstørrelse T3 turbo med stort udstødshus, og intercooleren fra 740Turbo.

Så skal der noget styring til, proggrammerbart at foretrække.

motoren har 10,5 i kompressionsforhold, og det er nok lidt rigeligt, men hvis det er en B23A fra 83-84 så kan du dreje lidt (1mm)af stemplerne. B23A i denne årgang har gode plejlstænger, så du er heldig det ikke er den B230A bilen er født med der stadigt sidder i...!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

ydelsen vil joh i mange tilfælde, blot være et spørgsmål om at trykke på en elkontakt! altså om det er 2-3-eller 400hk lavet på de samme dele.
MVH søren
Besvar