Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 feb 2008, 00:56 
Offline

Tilmeldt: 04 feb 2008, 00:25
Indlæg: 2
jeg har en volvo 740 gl 86 mod med b23a suge motor (forgaser)
har ønske om å bygge om motor til turbo.....ikke bytte til turbo motor

hva må gjøres? hva bør gjøres? hva må ikke gjøres?

_________________
Volvo 740


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2008, 07:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvilken effekt ønsker du?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 11:56 
Offline

Tilmeldt: 04 feb 2008, 00:25
Indlæg: 2
HenrikGM skrev:
Hvilken effekt ønsker du?


tenker en sån ca 250hk
for da slipper jeg masse tull med vegvesenet i norge

_________________
Volvo 740


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 12:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Turbomanifold fra 940, indsugning fra indsprøjtningsmodel, s60R dyser eller tilsvarende, plus trykregulatoren fra samme.
mellemstørrelse T3 turbo med stort udstødshus, og intercooleren fra 740Turbo.

Så skal der noget styring til, proggrammerbart at foretrække.

motoren har 10,5 i kompressionsforhold, og det er nok lidt rigeligt, men hvis det er en B23A fra 83-84 så kan du dreje lidt (1mm)af stemplerne. B23A i denne årgang har gode plejlstænger, så du er heldig det ikke er den B230A bilen er født med der stadigt sidder i...!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2008, 12:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ydelsen vil joh i mange tilfælde, blot være et spørgsmål om at trykke på en elkontakt! altså om det er 2-3-eller 400hk lavet på de samme dele.
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team