Ang Benzin dyser Mazda 626 1,8 GE

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Tumling.net
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02 jan 2008, 21:42
Geografisk sted: Kolding (Bjert)
Kontakt:

Ang Benzin dyser Mazda 626 1,8 GE

#1 Indlæg af Tumling.net »

Hej Alle

Skal til at montere turbo på bilen så har lige et par spørgsmål, ang dyser.

Bilen er en Mazda 626 Ge 1,8 fra 95 med std 105 HK, er der en der ved hvilke dyser den køre med std, altså om det er bosch eller denso eller, evt noget tredje, vil også gerne vide hvor meget de giver og hvordan man evt kan kende forskel på dem.

Og så vil jeg gerne vide om der evt er nogle andre dyser i kan anbefale, til den, regner med at skulle køre med ca 0,4 - 0,6 bar til at atarte med og så måske lidt mere senere når jeg får ms kørt ind med vandindsprøjtning, har 2 ekstra dyser monteret i indsugningen.

På Forhånd Tak

Jannik Pallesen
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

Re: Ang Benzin dyser Mazda 626 1,8 GE

#2 Indlæg af JPP »

Tumling.net skrev:Hej Alle

Skal til at montere turbo på bilen så har lige et par spørgsmål, ang dyser.

Bilen er en Mazda 626 Ge 1,8 fra 95 med std 105 HK, er der en der ved hvilke dyser den køre med std, altså om det er bosch eller denso eller, evt noget tredje, vil også gerne vide hvor meget de giver og hvordan man evt kan kende forskel på dem.

Og så vil jeg gerne vide om der evt er nogle andre dyser i kan anbefale, til den, regner med at skulle køre med ca 0,4 - 0,6 bar til at atarte med og så måske lidt mere senere når jeg får ms kørt ind med vandindsprøjtning, har 2 ekstra dyser monteret i indsugningen.

På Forhånd Tak

Jannik Pallesen


Start med at kigge på dine forventninger til hk og lig så 50% oveni (mer vil hurtigt have mer). Du har 105 hk med din nuværende kompression. Du skriver 0,4-0,6, det, sammen med vandindsprøjtning, lugter lidt af at du ikke vil pille ved din kompression. Med det ladetryk ligger du omkring 150hk. Du skriver du har 2 ekstra dyser monteret i manifolden ??...hvis det er samme type som de 4 du standard har, er du dækket til 150hk i "OEM.regi" set ud fra dyserne.

Jeg ville dog i stedet gå efter 4 større dyser, så du fornuftigt dækker til 200hk.

Jeg har et sæt næsten nye peugeot 306GTI bosch dyser liggende. De har kørt under 100 km. De bør kunne følge fornuftige 200hk.
Tumling.net
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02 jan 2008, 21:42
Geografisk sted: Kolding (Bjert)
Kontakt:

#3 Indlæg af Tumling.net »

PM sendt
Besvar