Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: Kolding (Bjert)
Hej Alle

Skal til at montere turbo på bilen så har lige et par spørgsmål, ang dyser.

Bilen er en Mazda 626 Ge 1,8 fra 95 med std 105 HK, er der en der ved hvilke dyser den køre med std, altså om det er bosch eller denso eller, evt noget tredje, vil også gerne vide hvor meget de giver og hvordan man evt kan kende forskel på dem.

Og så vil jeg gerne vide om der evt er nogle andre dyser i kan anbefale, til den, regner med at skulle køre med ca 0,4 - 0,6 bar til at atarte med og så måske lidt mere senere når jeg får ms kørt ind med vandindsprøjtning, har 2 ekstra dyser monteret i indsugningen.

På Forhånd Tak

Jannik Pallesen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Admin
Admin

Tumling.net skrev:
Hej Alle

Skal til at montere turbo på bilen så har lige et par spørgsmål, ang dyser.

Bilen er en Mazda 626 Ge 1,8 fra 95 med std 105 HK, er der en der ved hvilke dyser den køre med std, altså om det er bosch eller denso eller, evt noget tredje, vil også gerne vide hvor meget de giver og hvordan man evt kan kende forskel på dem.

Og så vil jeg gerne vide om der evt er nogle andre dyser i kan anbefale, til den, regner med at skulle køre med ca 0,4 - 0,6 bar til at atarte med og så måske lidt mere senere når jeg får ms kørt ind med vandindsprøjtning, har 2 ekstra dyser monteret i indsugningen.

På Forhånd Tak

Jannik Pallesen

Start med at kigge på dine forventninger til hk og lig så 50% oveni (mer vil hurtigt have mer). Du har 105 hk med din nuværende kompression. Du skriver 0,4-0,6, det, sammen med vandindsprøjtning, lugter lidt af at du ikke vil pille ved din kompression. Med det ladetryk ligger du omkring 150hk. Du skriver du har 2 ekstra dyser monteret i manifolden ??...hvis det er samme type som de 4 du standard har, er du dækket til 150hk i "OEM.regi" set ud fra dyserne.

Jeg ville dog i stedet gå efter 4 større dyser, så du fornuftigt dækker til 200hk.

Jeg har et sæt næsten nye peugeot 306GTI bosch dyser liggende. De har kørt under 100 km. De bør kunne følge fornuftige 200hk.

Titel:

Geografisk sted: Kolding (Bjert)
PM sendt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time