Du skal vælge #2 løsning, men efter min mening så skal de to returslanger byttes om (højdeforskel)
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Nr 2, men slangen fra pumpe 1 skal op på højde med returen fra railen.
For at minimere pumpe 2's mulighed for at suge luft.
Og tænk på at ordet betyder hvirvel, og placer dine rør således at de følger cirkelbuen på røret.
Ravnen er nok bange for tryk i returen, men det kan man let justere sig ud af, hvis man kan justere motorstyringen.
Da det ikke drejer sig om særligt høje tryk.
Det kan du godt have ret i, men hvis der er stor forskel i ydelsen på de to pumper så vil din swirlpot alligevel ikke være helt fyldt hele tiden (under acceleration) desuden kører jeg selv med det setup og har ikke umiddelbart haft nogle problemer, varmen derimod, er der problemer med, men det ordner jeg med en køler...
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Morten VJ skrev:Nr 2, men slangen fra pumpe 1 skal op på højde med returen fra railen. For at minimere pumpe 2's mulighed for at suge luft. Og tænk på at ordet betyder hvirvel, og placer dine rør således at de følger cirkelbuen på røret. Ravnen er nok bange for tryk i returen, men det kan man let justere sig ud af, hvis man kan justere motorstyringen. Da det ikke drejer sig om særligt høje tryk.
MVH
Morten
Det faldt mig ind, ja...
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Jeg har selv kørt med type 3 lavet af et simpelt 2,5" rør, indtil det blev utæt.
Retur + fødeslang i toppen, og fremløb i bunden.
Og jeg fik ikke en ændring i benzintryk.
Selv om dyserne var lukkede, eller fuldt åbne på en gang.
Dette på med en fødepumpe der gav 130 l/t ift en hovedpumpe der gav 175 l/t og dyserne 440 ml/min. Målt ved 3 bar
Og dette var med et retur rør der var 2mm mindre end trykrøret.
Spørgsmålet er om denne tryk teori ikke stammer tilbage fra de glade karburatordage, da 0,1 bar havde meget at sige ift. totaltryk.
MHT varme hvad gør de med de moderne returløse systemer, her er det ikke noget problem?
Morten VJ skrev:Jeg har selv kørt med type 3 lavet af et simpelt 2,5" rør, indtil det blev utæt. Retur + fødeslang i toppen, og fremløb i bunden. Og jeg fik ikke en ændring i benzintryk. Selv om dyserne var lukkede, eller fuldt åbne på en gang.
Dette på med en fødepumpe der gav 130 l/t ift en hovedpumpe der gav 175 l/t og dyserne 440 ml/min. Målt ved 3 bar Og dette var med et retur rør der var 2mm mindre end trykrøret. Spørgsmålet er om denne tryk teori ikke stammer tilbage fra de glade karburatordage, da 0,1 bar havde meget at sige ift. totaltryk.
MHT varme hvad gør de med de moderne returløse systemer, her er det ikke noget problem?
MVH
Morten
Varme problemet kommer af en meget lille Swirlpot/tank i et bagagerum (ingen køling) store pumper (bliver varme) der pumper i vildskab (tryk giver varme) og det faktum at dyssebroen på min bil ligger som et mellemlæg imellem plenum og manifold (varmeveksler), biler på gaden har jo gerne en stor tank som ligger under bilen i fartvind, samt en progressiv pumpe der kun kører når der er brug for det.
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
er lige med på en lytter her da jeg nemlig også er løbet ind i problemet med 20 grader varm benzin.. er der en snedig måde at køle benzinen ned på ? har kigget en del på ac anlæg hvilket jo er en rigtig fed ide, men pladsen i en lada er knap og siden jeg er ved at sælge den laver jeg ikke de vilde operationer.