Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 jan 2008, 20:15 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2006, 17:00
Indlæg: 16
Hvilket setup skal jeg vælge ?

Setup1 hvor benzinen køre retur til benzintanken, men vil jeg kunne køre potten tom ?
Billede

Setup2 hvor benzinen køre tilbage til potten, men hvor den varme benzinen bliver i potten ?
Billede

:?:

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29910


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2008, 20:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Du skal vælge #2 løsning, men efter min mening så skal de to returslanger byttes om (højdeforskel)

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2008, 20:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2006, 17:00
Indlæg: 16
er det ikke en fordel at evt. luftbobbler forsvinder tilbage i benzintaken. derfor skal den slange dertil også være øverst ?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29910


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2008, 21:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nr 2, men slangen fra pumpe 1 skal op på højde med returen fra railen.
For at minimere pumpe 2's mulighed for at suge luft.
Og tænk på at ordet betyder hvirvel, og placer dine rør således at de følger cirkelbuen på røret.
Ravnen er nok bange for tryk i returen, men det kan man let justere sig ud af, hvis man kan justere motorstyringen.
Da det ikke drejer sig om særligt høje tryk.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2008, 21:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Det kan du godt have ret i, men hvis der er stor forskel i ydelsen på de to pumper så vil din swirlpot alligevel ikke være helt fyldt hele tiden (under acceleration) desuden kører jeg selv med det setup og har ikke umiddelbart haft nogle problemer, varmen derimod, er der problemer med, men det ordner jeg med en køler...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2008, 21:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Morten VJ skrev:
Nr 2, men slangen fra pumpe 1 skal op på højde med returen fra railen.
For at minimere pumpe 2's mulighed for at suge luft.
Og tænk på at ordet betyder hvirvel, og placer dine rør således at de følger cirkelbuen på røret.
Ravnen er nok bange for tryk i returen, men det kan man let justere sig ud af, hvis man kan justere motorstyringen.
Da det ikke drejer sig om særligt høje tryk.

MVH

Morten


Det faldt mig ind, ja...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2008, 21:20 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2006, 17:00
Indlæg: 16
jeg har også tænkt på en køler på returløbet fra railen :D

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29910


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2008, 21:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har selv kørt med type 3 lavet af et simpelt 2,5" rør, indtil det blev utæt.
Retur + fødeslang i toppen, og fremløb i bunden.
Og jeg fik ikke en ændring i benzintryk.
Selv om dyserne var lukkede, eller fuldt åbne på en gang.

Dette på med en fødepumpe der gav 130 l/t ift en hovedpumpe der gav 175 l/t og dyserne 440 ml/min. Målt ved 3 bar
Og dette var med et retur rør der var 2mm mindre end trykrøret.
Spørgsmålet er om denne tryk teori ikke stammer tilbage fra de glade karburatordage, da 0,1 bar havde meget at sige ift. totaltryk.

MHT varme hvad gør de med de moderne returløse systemer, her er det ikke noget problem?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2008, 11:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Morten VJ skrev:
Jeg har selv kørt med type 3 lavet af et simpelt 2,5" rør, indtil det blev utæt.
Retur + fødeslang i toppen, og fremløb i bunden.
Og jeg fik ikke en ændring i benzintryk.
Selv om dyserne var lukkede, eller fuldt åbne på en gang.

Dette på med en fødepumpe der gav 130 l/t ift en hovedpumpe der gav 175 l/t og dyserne 440 ml/min. Målt ved 3 bar
Og dette var med et retur rør der var 2mm mindre end trykrøret.
Spørgsmålet er om denne tryk teori ikke stammer tilbage fra de glade karburatordage, da 0,1 bar havde meget at sige ift. totaltryk.

MHT varme hvad gør de med de moderne returløse systemer, her er det ikke noget problem?

MVH

Morten


Varme problemet kommer af en meget lille Swirlpot/tank i et bagagerum (ingen køling) store pumper (bliver varme) der pumper i vildskab (tryk giver varme) og det faktum at dyssebroen på min bil ligger som et mellemlæg imellem plenum og manifold (varmeveksler), biler på gaden har jo gerne en stor tank som ligger under bilen i fartvind, samt en progressiv pumpe der kun kører når der er brug for det.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2008, 11:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
er lige med på en lytter her da jeg nemlig også er løbet ind i problemet med 20 grader varm benzin.. er der en snedig måde at køle benzinen ned på ? har kigget en del på ac anlæg hvilket jo er en rigtig fed ide, men pladsen i en lada er knap og siden jeg er ved at sælge den laver jeg ikke de vilde operationer.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team