Mondeo 1,8 knaster

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

Mondeo 1,8 knaster

#1 Indlæg af Bakke »

Hører at der er mange der ligger knasterne og gasspjæld fra en 2,0 i 1,8erne!

Giver det noget?? og hvor meget?

Og er der nogen der har nogen gode links hvor man kan få nogen goe tunings dele til 2,0eren... udover Burton
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

nu er det en halv sandhed. det er korrekt at man ofte bruger knaster + gasspjæld og LMM fra en 2,0 mondeo på en 105hk zetec maskine (escort) og det giver ofte et stort + af hk (oftest mellem 120-140hk alt i alt) men en deo 1,8 er en 115hk model. så den har allerede samme spjæld og LMM som en 2,0 så eneste forskel er evt knaster. men som prisen idag ofte er på brugte 2,0 knaster kan man lige så godt få de std omprofilerede ved westspeed til noget der er sjovere. dog skal man være obs på at std zetec dysser er på 191ml. så de er hurtigt maxet ud. men kender en del der "klemmer" den std benzintryks regulator for at hæve trykket. og også ofte med gode resultater.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

#3 Indlæg af Bakke »

Okay tak for informationen!! :D

Det er mere forde jeg har knaster fra 2,0 liggende!!


Er der nogen der ved hvad westspeed tager for slibning af knaster?? Sådan ca!
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

møffe skrev:nu er det en halv sandhed. det er korrekt at man ofte bruger knaster + gasspjæld og LMM fra en 2,0 mondeo på en 105hk zetec maskine (escort) og det giver ofte et stort + af hk (oftest mellem 120-140hk alt i alt) men en deo 1,8 er en 115hk model. så den har allerede samme spjæld og LMM som en 2,0 så eneste forskel er evt knaster. men som prisen idag ofte er på brugte 2,0 knaster kan man lige så godt få de std omprofilerede ved westspeed til noget der er sjovere. dog skal man være obs på at std zetec dysser er på 191ml. så de er hurtigt maxet ud. men kender en del der "klemmer" den std benzintryks regulator for at hæve trykket. og også ofte med gode resultater.


spjældet er større på 2.0
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#5 Indlæg af JerrilD »

Jeg har måske snart et spjæld fra en 2.0 tilsalg :P Hvis altså det passer på din motor? min er en 2.0 blacktop.
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#6 Indlæg af JerrilD »

Bakke skrev:Okay tak for informationen!! :D

Det er mere forde jeg har knaster fra 2,0 liggende!!


Er der nogen der ved hvad westspeed tager for slibning af knaster?? Sådan ca!


Prøv at ring til westspeed :D
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#7 Indlæg af møffe »

ca 2200kr for 2 knaster (ihvertfalder hvis det er en dohc 8V motor)
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
escort
Senior Medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 08 apr 2004, 17:02
Geografisk sted: falster

#8 Indlæg af escort »

Har et 2.0 spjæld liggende. Skriv hvis det skulle have interesse.

Mvh Kim.
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.
Besvar