H-profil plejlstænger
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
H-profil plejlstænger
nu har jeg ofte tænkt på hvorfor de er så dyre. og hver gang ender det med at det må være pga tiden det tager at lave dem. men hvilken metal tybe bruger man til sådan nogle for at de kan holde til 8-9000 omdr på en alm tunet (300-600hk motor) ikke at jeg har svage plejlstænger. men undre mig bare. ved at rené (randers cylinderservice) kan lave sådan nogle på bestilling, så det kan alle andre vel også. kom med nogle guldkorn folkens.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Finn T Pedersen skrev:Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
møffe skrev:Finn T Pedersen skrev:Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.på en ford motor er det meget. og tør sq ikke at hive mine nedvejede plejlstænger meget over 7500omdr. så overvejede at få lavet noget andet.. men bare kom med lidt info
Piveskid, jeg kører knap 8000 på min 4 liters, men hvis det er std. Dohc blyants plejestænger så forstår jeg dig godt, men dem kører du vel ikke med vel...møffe, det gør du ikke vel...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
tror det er meget afhængig af hvad motoren skal bruges til, der afgør hvilket materiale man vælger dem i... en motor der skal tage mange omdrejninger og ikke er presset med højt ladetryk og lign. er jo som regel i alu....


Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Tinasmartin skrev:tror det er meget afhængig af hvad motoren skal bruges til, der afgør hvilket materiale man vælger dem i... en motor der skal tage mange omdrejninger og ikke er presset med højt ladetryk og lign. er jo som regel i alu....
Mange rpm, højt tryk og nitro....hvad er plejlstængerne lavet af?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
HenrikGM skrev:Mange rpm, højt tryk og nitro....hvad er plejlstængerne lavet af?
4340 STÅL

Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ja, eller alu.....!!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
forhistorien er at jeg selv har slebet i dem. (altså N9C dohc 8V plejlstænger) og har fjernet 25G stk. det er sikkert langt fra hvad der er kriminelt. men gider bare ikke at risikere noget. og håber på at købe nogle 292G knaster til den så jeg kan udnytte mine spjældhuse bedre (når jeg får gang i bilen engang) og så håber jeg i en nær fremtid at få mulighed for at bygge sådan nogle plejlstænger selv.. og ja har godt overvejet alu, ved at FOX (traktortrækker) køre med alu stænger. og de vejer bare nul og nix med stemplerne monteret..Ravnen skrev:møffe skrev:Finn T Pedersen skrev:Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.på en ford motor er det meget. og tør sq ikke at hive mine nedvejede plejlstænger meget over 7500omdr. så overvejede at få lavet noget andet.. men bare kom med lidt info
Piveskid, jeg kører knap 8000 på min 4 liters, men hvis det er std. Dohc blyants plejestænger så forstår jeg dig godt, men dem kører du vel ikke med vel...møffe, det gør du ikke vel...
og joo køre med std dohc stænger. og har gjort det de sidste 180000 km. 130000km på std motor og 50000km på en renoveret og nedvejet motor.
btw.. max effekt bliver i nærheden af 200-220 NA hk. regner slet ikke med at nå derop. men det ændre sikkert ikke på prisen
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS