H-profil plejlstænger

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

H-profil plejlstænger

#1 Indlæg af møffe »

nu har jeg ofte tænkt på hvorfor de er så dyre. og hver gang ender det med at det må være pga tiden det tager at lave dem. men hvilken metal tybe bruger man til sådan nogle for at de kan holde til 8-9000 omdr på en alm tunet (300-600hk motor) ikke at jeg har svage plejlstænger. men undre mig bare. ved at rené (randers cylinderservice) kan lave sådan nogle på bestilling, så det kan alle andre vel også. kom med nogle guldkorn folkens.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#3 Indlæg af møffe »

Finn T Pedersen skrev:Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.
:tooth: på en ford motor er det meget. og tør sq ikke at hive mine nedvejede plejlstænger meget over 7500omdr. så overvejede at få lavet noget andet.. men bare kom med lidt info
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Bare fordi jeg så nogen til en 4agze motor, der kunne de heller ikke holde til mere end 9000 rpm, og det er ihvertifal en NED gradering fra de orginale.De holder fint til 9500 rpm og 2 bar.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#5 Indlæg af Ravnen »

møffe skrev:
Finn T Pedersen skrev:Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.
:tooth: på en ford motor er det meget. og tør sq ikke at hive mine nedvejede plejlstænger meget over 7500omdr. så overvejede at få lavet noget andet.. men bare kom med lidt info


Piveskid, jeg kører knap 8000 på min 4 liters, men hvis det er std. Dohc blyants plejestænger så forstår jeg dig godt, men dem kører du vel ikke med vel...møffe, det gør du ikke vel...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#6 Indlæg af mh »

tror det er meget afhængig af hvad motoren skal bruges til, der afgør hvilket materiale man vælger dem i... en motor der skal tage mange omdrejninger og ikke er presset med højt ladetryk og lign. er jo som regel i alu....

Billede
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Tinasmartin skrev:tror det er meget afhængig af hvad motoren skal bruges til, der afgør hvilket materiale man vælger dem i... en motor der skal tage mange omdrejninger og ikke er presset med højt ladetryk og lign. er jo som regel i alu....

Billede


Mange rpm, højt tryk og nitro....hvad er plejlstængerne lavet af? :reading:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#8 Indlæg af mh »

HenrikGM skrev:Mange rpm, højt tryk og nitro....hvad er plejlstængerne lavet af? :reading:


4340 STÅL

Billede
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Ja, eller alu.....!!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

Ravnen skrev:
møffe skrev:
Finn T Pedersen skrev:Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.
:tooth: på en ford motor er det meget. og tør sq ikke at hive mine nedvejede plejlstænger meget over 7500omdr. så overvejede at få lavet noget andet.. men bare kom med lidt info


Piveskid, jeg kører knap 8000 på min 4 liters, men hvis det er std. Dohc blyants plejestænger så forstår jeg dig godt, men dem kører du vel ikke med vel...møffe, det gør du ikke vel...
forhistorien er at jeg selv har slebet i dem. (altså N9C dohc 8V plejlstænger) og har fjernet 25G stk. det er sikkert langt fra hvad der er kriminelt. men gider bare ikke at risikere noget. og håber på at købe nogle 292G knaster til den så jeg kan udnytte mine spjældhuse bedre (når jeg får gang i bilen engang) og så håber jeg i en nær fremtid at få mulighed for at bygge sådan nogle plejlstænger selv.. og ja har godt overvejet alu, ved at FOX (traktortrækker) køre med alu stænger. og de vejer bare nul og nix med stemplerne monteret..

og joo køre med std dohc stænger. og har gjort det de sidste 180000 km. 130000km på std motor og 50000km på en renoveret og nedvejet motor.

btw.. max effekt bliver i nærheden af 200-220 NA hk. regner slet ikke med at nå derop. men det ændre sikkert ikke på prisen
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar