Ravnen skrev:
møffe skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Ja det ved jeg heller ikke, fordi 8-9000 rpm er da ikke meget.

på en ford motor er det meget. og tør sq ikke at hive mine nedvejede plejlstænger meget over 7500omdr. så overvejede at få lavet noget andet.. men bare kom med lidt info
Piveskid, jeg kører knap 8000 på min 4 liters, men hvis det er std. Dohc blyants plejestænger så forstår jeg dig godt, men dem kører du vel ikke med vel...møffe, det gør du ikke vel...
forhistorien er at jeg selv har slebet i dem. (altså N9C dohc 8V plejlstænger) og har fjernet 25G stk. det er sikkert langt fra hvad der er kriminelt. men gider bare ikke at risikere noget. og håber på at købe nogle 292G knaster til den så jeg kan udnytte mine spjældhuse bedre (når jeg får gang i bilen engang) og så håber jeg i en nær fremtid at få mulighed for at bygge sådan nogle plejlstænger selv.. og ja har godt overvejet alu, ved at FOX (traktortrækker) køre med alu stænger. og de vejer bare nul og nix med stemplerne monteret..
og joo køre med std dohc stænger. og har gjort det de sidste 180000 km. 130000km på std motor og 50000km på en renoveret og nedvejet motor.
btw.. max effekt bliver i nærheden af 200-220 NA hk. regner slet ikke med at nå derop. men det ændre sikkert ikke på prisen