Plejlstænger, toyota 2ete/3ete
Redaktør: Moderatorer
- Troels
- Junior Medlem
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 20 dec 2003, 15:12
- Geografisk sted: Århus
Plejlstænger, toyota 2ete/3ete
Nå har tidligere haft lidt problemer med min 2ete/3ete har bøjet plejlstænger og nu hvor jeg har lidt planer om at få afbalanceret motoren kunne jeg godt tænke mig at smide nogle H-beam i, spørgsmålet er så om plejlstænger fra en 4efte ville passe
Har fået oplyst flg mål (4efte):
c/c 118 mm
B/e 43 mm
S/e 18 mm
Tænkte Finn eller flyfax måske kunne huske målene på en 3ete plejlstang da det kan være svært at måle på en bøjet, og vil helst undgå at skille motoren ad før nødvendigt
Har fået oplyst flg mål (4efte):
c/c 118 mm
B/e 43 mm
S/e 18 mm
Tænkte Finn eller flyfax måske kunne huske målene på en 3ete plejlstang da det kan være svært at måle på en bøjet, og vil helst undgå at skille motoren ad før nødvendigt
- Troels
Toyota Corolla '91
1.3 xli Turbo
-
Stefan L
- Junior Medlem
- Indlæg: 89
- Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
- Kontakt:
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Ik fordi jeg har ik levene FIS om det, men hvilken motor har du?:
1.3 12v turbo = 2ete
1.5 12v turbo = 3ete
For de 200 ccm er hentet i en længere slaglængde, så stængerne passer ik sammen...
Og hvad er din opsætning, syntes ik det er hverdag man høre om en 2e/3e motor der bugger stængerne...
Hvad laver den af HK?
1.3 12v turbo = 2ete
1.5 12v turbo = 3ete
For de 200 ccm er hentet i en længere slaglængde, så stængerne passer ik sammen...
Og hvad er din opsætning, syntes ik det er hverdag man høre om en 2e/3e motor der bugger stængerne...
Hvad laver den af HK?
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
- Troels
- Junior Medlem
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 20 dec 2003, 15:12
- Geografisk sted: Århus
Hehe ja nu siger du helt forkert finn.. i så fald har du da selv været med til det...
Men på min første 2ete motor bukkede jeg 2 plejlstænger...
på nummer 2 motor som smed et leje, da jeg skilte den ad var alle 4 plejlstænger synligt bøjet
Nu har jeg en 3ete motor i...
alle 3 har hørt med 285 graders knast og nissan kugleleje turbo ved ca 1.5 bars tryk, den første motor kørte yderligere med vandindsprøjtning, hvilket jeg mistænkte for at have bøjet de første 2 da pressostaten dertil hang, derved forsatte fuld vandindsprøjtning efter omdrejninger og tryk var taget af... derfor har jeg ikke kørt med det siden, men de bøjer jo stadig synligt.. de mest bøjede stænger er det så galt med at de buer så meget at de rammer cylindergangen og laver en tikke lyd ala når den skal justeres i knasten...
vil bare være ked af det skete igen hvs i forstår
Men på min første 2ete motor bukkede jeg 2 plejlstænger...
på nummer 2 motor som smed et leje, da jeg skilte den ad var alle 4 plejlstænger synligt bøjet
Nu har jeg en 3ete motor i...
alle 3 har hørt med 285 graders knast og nissan kugleleje turbo ved ca 1.5 bars tryk, den første motor kørte yderligere med vandindsprøjtning, hvilket jeg mistænkte for at have bøjet de første 2 da pressostaten dertil hang, derved forsatte fuld vandindsprøjtning efter omdrejninger og tryk var taget af... derfor har jeg ikke kørt med det siden, men de bøjer jo stadig synligt.. de mest bøjede stænger er det så galt med at de buer så meget at de rammer cylindergangen og laver en tikke lyd ala når den skal justeres i knasten...
vil bare være ked af det skete igen hvs i forstår
- Troels
Toyota Corolla '91
1.3 xli Turbo
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Troels skrev:Hehe ja nu siger du helt forkert finn.. i så fald har du da selv været med til det...![]()
Men på min første 2ete motor bukkede jeg 2 plejlstænger...
på nummer 2 motor som smed et leje, da jeg skilte den ad var alle 4 plejlstænger synligt bøjet
Nu har jeg en 3ete motor i...
alle 3 har hørt med 285 graders knast og nissan kugleleje turbo ved ca 1.5 bars tryk, den første motor kørte yderligere med vandindsprøjtning, hvilket jeg mistænkte for at have bøjet de første 2 da pressostaten dertil hang, derved forsatte fuld vandindsprøjtning efter omdrejninger og tryk var taget af... derfor har jeg ikke kørt med det siden, men de bøjer jo stadig synligt.. de mest bøjede stænger er det så galt med at de buer så meget at de rammer cylindergangen og laver en tikke lyd ala når den skal justeres i knasten...
vil bare være ked af det skete igen hvs i forstår
Kender jeg dig ??...
Men ja hvis den pøser vand ind på stempler, kan det bøje dem.
Men ellers er der noget galt et sted, man bøjer ikke bare lige nogle 2e/3e stænger ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- Troels
- Junior Medlem
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 20 dec 2003, 15:12
- Geografisk sted: Århus
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Argh, lad være med at tale om bukkede plejlstænger.
Har en lille bitte mistanke til at jeg måske har en bukket stang, eller også har jeg et remhjul der støder på noget. For har en dunken fra motoren som følger rpm. Tænkte ik over det, før en kammerat sagde det til mig her den anden dag...
Nå, men her er noget du kan sammenligne med
Kan ik lige finde et billede af en 2e stang, da google hellere vil finde noget VW 2e halløj, end noget toyota 2e motorværk...¨
Men så må du jo finde en i skrotbunken...
Har en lille bitte mistanke til at jeg måske har en bukket stang, eller også har jeg et remhjul der støder på noget. For har en dunken fra motoren som følger rpm. Tænkte ik over det, før en kammerat sagde det til mig her den anden dag...
Nå, men her er noget du kan sammenligne med
Kan ik lige finde et billede af en 2e stang, da google hellere vil finde noget VW 2e halløj, end noget toyota 2e motorværk...¨
Men så må du jo finde en i skrotbunken...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- Troels
- Junior Medlem
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 20 dec 2003, 15:12
- Geografisk sted: Århus