Kobberpakning
Redaktør: Moderatorer
-
smurf47
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 18 okt 2006, 11:09
Kobberpakning
Jeg er sammen med en kolega ved at prøve at få lidt heste ud af en Corsa A 1.4 med en turbo. Vi har nu sprunget nogle std. toppakninger og har fået lavet en i kobber.
Spørgsmålet er så om det skal bruges noget fedt eller noget ved montering?? Vi ved at den skal udglødes før montering, men skal der bruges nogen form for pasta eller fedt ved montering?
Spørgsmålet er så om det skal bruges noget fedt eller noget ved montering?? Vi ved at den skal udglødes før montering, men skal der bruges nogen form for pasta eller fedt ved montering?
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Kobberpakning
smurf47 skrev:Jeg er sammen med en kolega ved at prøve at få lidt heste ud af en Corsa A 1.4 med en turbo. Vi har nu sprunget nogle std. toppakninger og har fået lavet en i kobber.
Spørgsmålet er så om det skal bruges noget fedt eller noget ved montering?? Vi ved at den skal udglødes før montering, men skal der bruges nogen form for pasta eller fedt ved montering?
Hvorfor sprænger den std pakningerne?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
smurf47
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 18 okt 2006, 11:09
Pakningen bliver presset ud mod en vandkanal. Den gjorde det 2 gange med std. topstykket. Vi fik så sat et topstykke på fra en 1.6 astra. Det giver en lille smule lavere komp. Det hjalp dog ikke på problemet med pakningen. Vi har ikke haft noget tændingsbanken endnu eller noget. Den er oppe på 0.9 bar og der er monteret et mf2 system på seperat tank med egen pumpe og trykregulator. Den bliver kørt på 98 oktan. Blandingen er målt med en lambda og der er ingen problemer.
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
-
smurf47
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 18 okt 2006, 11:09
Det har vi ikke nej. Hvor kan man få lavet dt og hvad er prisen??
Det skal lige siges at det er noget vi har gået og rodet med for sjov og prisen for vore project er kun på omkring 1500,- ind til nu. Det er lavet af stumper der bare lå og så er der indkøbt lidt småting. Målet var bare at have det sjovt med det og se hvor hurtig den kunne blive unde at bruge en formue.
Det skal lige siges at det er noget vi har gået og rodet med for sjov og prisen for vore project er kun på omkring 1500,- ind til nu. Det er lavet af stumper der bare lå og så er der indkøbt lidt småting. Målet var bare at have det sjovt med det og se hvor hurtig den kunne blive unde at bruge en formue.
-
Spar-mig
- Nyt Medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 24 sep 2007, 22:29
Re: Kobberpakning
smurf47 skrev:Jeg er sammen med en kolega ved at prøve at få lidt heste ud af en Corsa A 1.4 med en turbo. Vi har nu sprunget nogle std. toppakninger og har fået lavet en i kobber.
Spørgsmålet er så om det skal bruges noget fedt eller noget ved montering?? Vi ved at den skal udglødes før montering, men skal der bruges nogen form for pasta eller fedt ved montering?
Snakkede med en engang der kørte med det i en 1,2s turbo i en kadett c...
Ved ikke noget om udglødning i den forstand, men han sagde at den skulle i ovnen ved 100 grader (mener det var en time)... efter ovnen en tur i en spand kold vand... så var den klar til montering.... (og så var det genbrugs pakning)
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk
spjældhuse og MS skal der til
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
smurf47 skrev:Det har vi ikke nej. Hvor kan man få lavet dt og hvad er prisen??
Det skal lige siges at det er noget vi har gået og rodet med for sjov og prisen for vore project er kun på omkring 1500,- ind til nu. Det er lavet af stumper der bare lå og så er der indkøbt lidt småting. Målet var bare at have det sjovt med det og se hvor hurtig den kunne blive unde at bruge en formue.
Det kræver at i leverer blokken til et cylinderværksted så de kan lave sporene, alternativt kan man gøre det i toppen.
Jeg kunne forestille mig at prisen vil ligge ved ca. 1000-1500, denne løsning med std. pakn. kan efter min erfaring holde til +1.5bar og er klart at foretrække, kobberpakninger kan være noget være hø at rode med, der taler jeg også af erfaring....
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ravnen skrev:Det kræver at i leverer blokken til et cylinderværksted så de kan lave sporene, alternativt kan man gøre det i toppen. (...)
ikke hvis de selv har adgang til dreje bænk osv så de selv kan lave et værktøj til at lave skæreringssporende i blokken... kan gøres for mindre penge...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk