Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 09:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Kobberpakning
Indlæg: 11 okt 2007, 12:46 
Offline

Tilmeldt: 18 okt 2006, 10:09
Indlæg: 12
Jeg er sammen med en kolega ved at prøve at få lidt heste ud af en Corsa A 1.4 med en turbo. Vi har nu sprunget nogle std. toppakninger og har fået lavet en i kobber.
Spørgsmålet er så om det skal bruges noget fedt eller noget ved montering?? Vi ved at den skal udglødes før montering, men skal der bruges nogen form for pasta eller fedt ved montering?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 13:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Prøv med Hylomar M

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2007, 18:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
smurf47 skrev:
Jeg er sammen med en kolega ved at prøve at få lidt heste ud af en Corsa A 1.4 med en turbo. Vi har nu sprunget nogle std. toppakninger og har fået lavet en i kobber.
Spørgsmålet er så om det skal bruges noget fedt eller noget ved montering?? Vi ved at den skal udglødes før montering, men skal der bruges nogen form for pasta eller fedt ved montering?


Hvorfor sprænger den std pakningerne?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 18:18 
Offline

Tilmeldt: 18 okt 2006, 10:09
Indlæg: 12
Pakningen bliver presset ud mod en vandkanal. Den gjorde det 2 gange med std. topstykket. Vi fik så sat et topstykke på fra en 1.6 astra. Det giver en lille smule lavere komp. Det hjalp dog ikke på problemet med pakningen. Vi har ikke haft noget tændingsbanken endnu eller noget. Den er oppe på 0.9 bar og der er monteret et mf2 system på seperat tank med egen pumpe og trykregulator. Den bliver kørt på 98 oktan. Blandingen er målt med en lambda og der er ingen problemer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 19:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Har i prøvet med skæreringe?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 19:24 
Offline

Tilmeldt: 18 okt 2006, 10:09
Indlæg: 12
Det har vi ikke nej. Hvor kan man få lavet dt og hvad er prisen??
Det skal lige siges at det er noget vi har gået og rodet med for sjov og prisen for vore project er kun på omkring 1500,- ind til nu. Det er lavet af stumper der bare lå og så er der indkøbt lidt småting. Målet var bare at have det sjovt med det og se hvor hurtig den kunne blive unde at bruge en formue.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2007, 20:52 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2007, 21:29
Indlæg: 28
smurf47 skrev:
Jeg er sammen med en kolega ved at prøve at få lidt heste ud af en Corsa A 1.4 med en turbo. Vi har nu sprunget nogle std. toppakninger og har fået lavet en i kobber.
Spørgsmålet er så om det skal bruges noget fedt eller noget ved montering?? Vi ved at den skal udglødes før montering, men skal der bruges nogen form for pasta eller fedt ved montering?


Snakkede med en engang der kørte med det i en 1,2s turbo i en kadett c...

Ved ikke noget om udglødning i den forstand, men han sagde at den skulle i ovnen ved 100 grader (mener det var en time)... efter ovnen en tur i en spand kold vand... så var den klar til montering.... (og så var det genbrugs pakning)

_________________
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007, 08:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
smurf47 skrev:
Det har vi ikke nej. Hvor kan man få lavet dt og hvad er prisen??
Det skal lige siges at det er noget vi har gået og rodet med for sjov og prisen for vore project er kun på omkring 1500,- ind til nu. Det er lavet af stumper der bare lå og så er der indkøbt lidt småting. Målet var bare at have det sjovt med det og se hvor hurtig den kunne blive unde at bruge en formue.


Det kræver at i leverer blokken til et cylinderværksted så de kan lave sporene, alternativt kan man gøre det i toppen.

Jeg kunne forestille mig at prisen vil ligge ved ca. 1000-1500, denne løsning med std. pakn. kan efter min erfaring holde til +1.5bar og er klart at foretrække, kobberpakninger kan være noget være hø at rode med, der taler jeg også af erfaring....

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007, 10:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ravnen skrev:
Det kræver at i leverer blokken til et cylinderværksted så de kan lave sporene, alternativt kan man gøre det i toppen. (...)


ikke hvis de selv har adgang til dreje bænk osv så de selv kan lave et værktøj til at lave skæreringssporende i blokken... kan gøres for mindre penge...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007, 12:02 
Offline

Tilmeldt: 18 okt 2006, 10:09
Indlæg: 12
Det er ikke lige noget vi har adgang til. Nu har vi også fået lavet en fin pakning i kobber. Vi ville bare gerne vide hvad der skal bruges af fedt/pasta når den skal monteres. Hvis der altså skal bruges noget.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team