hjælp efter montering af lavprofil dæk vrikker den med røven

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

hjælp efter montering af lavprofil dæk vrikker den med røven

#1 Indlæg af FALFA »

efter at ha monteret "lavprofil" dæk 295/50/15 er min chevrolet begyndt at vrikke med bagenden ved hård acceleration og samtidig høj fart >120 kmt
der er intet under den hastighed,
trode først det var mine tractionbars så dem afmonterede jeg.
så trode jeg det var mine bløde "dragrace dæmpere" så jeg monterede mercedes støddæmpere,
Det hjalp hellerikke så monterede jeg et sæt extra støddæmpere, ja jag havde plas til et par mere,
men den vrikker saadig, det er ikke sådan noget sejlen ,, nærmere hurtig "resonansagtigt" vrikken og man slipper instingtivt speederen.
har intet af det med mine BF goodrich dragradialer ej heller med mine M/T sliks,

Har ingen panhard stang men har videofilmet bagakslen og syntes ikke at det ser ud til at den bevæger sidevers, mine bladfjedre er sænkede så de ikke længre er elipseformede men næsten helt lige og dermed meget stive i tværgående retning...

Nogen der har nogle ideer,
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

De to første dæk er vel meget bløde i dæksiderne, og vil helt naturligt maskere bagakslens bevægelser i sideretningen.
Et mere normalt gadedæk er mere stift, og vil dermed være mere kontant.
Så få styr på din bagaksels sideværts bevægelser, og jeg er meget sikker på at problemet forsvinder.
En video giver intet resultat, da set er minutter af en grads ændring vi taler om, når vi kan mærke det.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#3 Indlæg af FALFA »

ok morten så må jeg vel igang med den panhard stang.....
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#4 Indlæg af 2fat2fly »

FALFA skrev:ok morten så må jeg vel igang med den panhard stang.....

har du prøvet at ændre på dæk trykket ?
evnt prøv med et lavt tryk !
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Et lavere tryk tror jeg ikke har nogen virkning.
Da denne bil er konstrueret til diagonaldæk, og ikke et mere moderne radialdæk. der ikke er udviklet til dragrace.
Der er væsentlige forskelle i dækkenes opbygning, som kan betinge en ombygning af undervognen alt efter hvilken type dæk man vælger.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#6 Indlæg af 2fat2fly »

Morten VJ skrev:Et lavere tryk tror jeg ikke har nogen virkning.
Da denne bil er konstrueret til diagonaldæk, og ikke et mere moderne radialdæk. der ikke er udviklet til dragrace.
Der er væsentlige forskelle i dækkenes opbygning, som kan betinge en ombygning af undervognen alt efter hvilken type dæk man vælger.

MVH

Morten

nogen ting skal bare prøves :wink:
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#7 Indlæg af FALFA »

fant i går du af at den højer forreste støddæmper af ukente årsager var justeret væsentligt blødere i rebouns ned den venstre det er rettet, men nu regner det så jeg kan ikke teste idag men tester så snart jeg kan
( og ja jeg har testet med forskellige dæktryk uden resultat)
og ja det er en gammel bil! men med en del upgrades så jeg mener nu nok den skulle kunne klare moderne dæk.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
Besvar