Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 01:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 sep 2007, 17:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
efter at ha monteret "lavprofil" dæk 295/50/15 er min chevrolet begyndt at vrikke med bagenden ved hård acceleration og samtidig høj fart >120 kmt
der er intet under den hastighed,
trode først det var mine tractionbars så dem afmonterede jeg.
så trode jeg det var mine bløde "dragrace dæmpere" så jeg monterede mercedes støddæmpere,
Det hjalp hellerikke så monterede jeg et sæt extra støddæmpere, ja jag havde plas til et par mere,
men den vrikker saadig, det er ikke sådan noget sejlen ,, nærmere hurtig "resonansagtigt" vrikken og man slipper instingtivt speederen.
har intet af det med mine BF goodrich dragradialer ej heller med mine M/T sliks,

Har ingen panhard stang men har videofilmet bagakslen og syntes ikke at det ser ud til at den bevæger sidevers, mine bladfjedre er sænkede så de ikke længre er elipseformede men næsten helt lige og dermed meget stive i tværgående retning...

Nogen der har nogle ideer,

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2007, 19:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
De to første dæk er vel meget bløde i dæksiderne, og vil helt naturligt maskere bagakslens bevægelser i sideretningen.
Et mere normalt gadedæk er mere stift, og vil dermed være mere kontant.
Så få styr på din bagaksels sideværts bevægelser, og jeg er meget sikker på at problemet forsvinder.
En video giver intet resultat, da set er minutter af en grads ændring vi taler om, når vi kan mærke det.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2007, 16:02 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
ok morten så må jeg vel igang med den panhard stang.....

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2007, 19:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
FALFA skrev:
ok morten så må jeg vel igang med den panhard stang.....

har du prøvet at ændre på dæk trykket ?
evnt prøv med et lavt tryk !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2007, 20:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et lavere tryk tror jeg ikke har nogen virkning.
Da denne bil er konstrueret til diagonaldæk, og ikke et mere moderne radialdæk. der ikke er udviklet til dragrace.
Der er væsentlige forskelle i dækkenes opbygning, som kan betinge en ombygning af undervognen alt efter hvilken type dæk man vælger.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2007, 21:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:
Et lavere tryk tror jeg ikke har nogen virkning.
Da denne bil er konstrueret til diagonaldæk, og ikke et mere moderne radialdæk. der ikke er udviklet til dragrace.
Der er væsentlige forskelle i dækkenes opbygning, som kan betinge en ombygning af undervognen alt efter hvilken type dæk man vælger.

MVH

Morten

nogen ting skal bare prøves :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2007, 17:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
fant i går du af at den højer forreste støddæmper af ukente årsager var justeret væsentligt blødere i rebouns ned den venstre det er rettet, men nu regner det så jeg kan ikke teste idag men tester så snart jeg kan
( og ja jeg har testet med forskellige dæktryk uden resultat)
og ja det er en gammel bil! men med en del upgrades så jeg mener nu nok den skulle kunne klare moderne dæk.

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team