EXT WASTEGATE: I det fri eller..??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Martin!
Mester Medlem
Geografisk sted: Fyn

EXT WASTEGATE: I det fri eller..??

#1 Indlæg af Martin! »

Ville høre hvad forskellen er på dem der sende den tilbage i forrøret og dem der bare lukker det ud i det fri gennem en "lillle" udstødning..

Er det fordi dem med meget tryk skal kunne komme nemmere af med det, eller er det kun lir..???

Skal selv til og lave det på min, og regnede med og køre den tilbage i forrøret, så derfor jeg lige lavede det indlæg da jeg har set begge dele..

Martin..
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

at køre wastegaten ud i det fri kan gøres pga plads mangel eller pga forringet flow i udstødningen grundet rørenes sammenfletning, kig i A.graham bell's bog forced induction tuning der er det hele forklaret med billeder und alles.
Fri bane fuld hane! :-)
Martin!
Mester Medlem

#3 Indlæg af Martin! »

grydesvamp skrev:at køre wastegaten ud i det fri kan gøres pga plads mangel eller pga forringet flow i udstødningen grundet rørenes sammenfletning, kig i A.graham bell's bog forced induction tuning der er det hele forklaret med billeder und alles.

Takker, er det en bog der kan findes på nettet..??
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

kan den sikkert med snyd ikke dig selv for at eje den bog den er pengene værd !
Fri bane fuld hane! :-)
Martin!
Mester Medlem

#5 Indlæg af Martin! »

grydesvamp skrev:kan den sikkert med snyd ikke dig selv for at eje den bog den er pengene værd !

Ja nok ikke nogen dum ide, kender du steder hvor den kan købes.. eller kan man bare gå ind i en alm bog butik og få dem til og bestille den hjem..??
JPP
Admin
Admin

#6 Indlæg af JPP »

Biblen erhverves bl.a. på amazon.com http://www.amazon.com/Induction-Perform ... 1859606911 :reading:
Martin!
Mester Medlem

#7 Indlæg af Martin! »

JakobM skrev:Biblen erhverves bl.a. på amazon.com http://www.amazon.com/Induction-Perform ... 1859606911 :reading:

Takker for linket...
lqs
Mester Medlem

#8 Indlæg af lqs »

på en extrem turbomotor er det ikke ualmindeligt at tæt på halvdelen af udstødningsgassen (under visse forhold) går ud gennem WG!
dvs. kører man med 3" udstødning og WG i det fri. er alternativet min 4" hvis de to skal samme vej.
to 3" systemer er også en mulighed.
men igen, hvor tit er det at en motor med mange hundrede hk, kører med fuld belastning?
set ud fra ønsket om mest ydelse er mindst mulig (længde/bøj) og mest mulig Ø det eneste der duer. MVH søren
JPP
Admin
Admin

#9 Indlæg af JPP »

Interessant er specielt hvordan flowet optimeres til WG
Martin!
Mester Medlem

#10 Indlæg af Martin! »

lqs skrev:på en extrem turbomotor er det ikke ualmindeligt at tæt på halvdelen af udstødningsgassen (under visse forhold) går ud gennem WG!
dvs. kører man med 3" udstødning og WG i det fri. er alternativet min 4" hvis de to skal samme vej.
to 3" systemer er også en mulighed.
men igen, hvor tit er det at en motor med mange hundrede hk, kører med fuld belastning?
set ud fra ønsket om mest ydelse er mindst mulig (længde/bøj) og mest mulig Ø det eneste der duer. MVH søren

Den vil jeg lige ha i baghovedet, er lyder meget høj når den kommer ud af WG..???
Besvar