valg af turbo ??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

valg af turbo ??

#1 Indlæg af vognbjerg »

250+ hk på 2,0 blok
gerne ved lå lave rpm som mulig
hvilken turbo skal jeg ha ??


http://www.pro-car.dk/catalog/index.php ... 872270a223
Brugeravatar
kolermanden
Senior Medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 17 jul 2007, 13:57
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Kontakt:

#2 Indlæg af kolermanden »

jeg vil nok forslå en GT28RS
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#3 Indlæg af efterz »

kolermanden skrev:jeg vil nok forslå en GT28RS


Evt. "bare" en GT28R, hvis ikke du skal meget over de 250-270hk. Den kommer lige 300 omdr. tidligere :)
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#4 Indlæg af vognbjerg »

XS Power T3/T4 turbo

eller

XS Power T3 turbo

eller

XS Power T-60 turbo

T-60 sys jeg måske der er lidt mere fremtid i .. ??
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#5 Indlæg af mh »

GT2860R er op til 310 hk så den ville jeg også foretrække som efterz jonas skriver...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#6 Indlæg af Kim Frederiksen »

vognbjerg skrev:XS Power T3/T4 turbo

eller

XS Power T3 turbo

eller

XS Power T-60 turbo

T-60 sys jeg måske der er lidt mere fremtid i .. ??


Hold dig fra de turboer... har hørt rigtigt meget dårligt om dem.. ingen har lyst til at den smider compressor hjulet ind i motoren! :?

en GT2860R eller en GT2860RS ville passe fint på sådan en maskine når den bare skal have tryk hurtigt og ikke lave "det store" topeffekt!
-- If it has wheels, I can race it --
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#7 Indlæg af vognbjerg »

nåå nånå...

der er vist flere gode eks. end dårlige..

har nu heller ikk selv haft prob. med den jeg købte sidste år.... og måtte erfare at en t70 var for stor.. hehe


desværre--

det er de 3 jeg har listet op der som lige umiddelbart er at vælge imellem.. :gnaek:
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#8 Indlæg af Havneren »

vognbjerg skrev:XS Power T3/T4 turbo

eller

XS Power T3 turbo

eller

XS Power T-60 turbo

T-60 sys jeg måske der er lidt mere fremtid i .. ??


Hvis det er gode budget turboer du leder efter så kig evt. her:

www.protune.dk

De t3/t4 turboer de har her kan levere til mellem 350 og 400hk. Ved ikke om de så bliver for store for dig? Jeg kører selv med en af dem på en 1.8 motor og laver pt. 300hk.
Senest rettet af Havneren 06 sep 2007, 15:29, rettet i alt 1 gang.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#9 Indlæg af Havneren »

Kim Frederiksen skrev:
vognbjerg skrev:XS Power T3/T4 turbo

eller

XS Power T3 turbo

eller

XS Power T-60 turbo

T-60 sys jeg måske der er lidt mere fremtid i .. ??


Hold dig fra de turboer... har hørt rigtigt meget dårligt om dem.. ingen har lyst til at den smider compressor hjulet ind i motoren! :?

en GT2860R eller en GT2860RS ville passe fint på sådan en maskine når den bare skal have tryk hurtigt og ikke lave "det store" topeffekt!


Hvordan skulle kompressorhjulet kunne komme ind i motoren?

For nogle år siden hørte jeg om nogle dårlige billig-turboer. Black tag kaldte man den fordi der var en sort data plade på dem. Jeg har ingen eksempler på dårlige budget turboer af nyere dato...
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#10 Indlæg af Kim Frederiksen »

Havneren skrev:
Hvordan skulle kompressorhjulet kunne komme ind i motoren?

For nogle år siden hørte jeg om nogle dårlige billig-turboer. Black tag kaldte man den fordi der var en sort data plade på dem. Jeg har ingen eksempler på dårlige budget turboer af nyere dato...


dunno.. var bare hvad jeg fik at vide! noget med at alle bladene var væk og hans cylindervægge så rimeligt medtaget ud!
-- If it has wheels, I can race it --
Besvar