Tuning af 1.2 kadett c...??
Redaktør: Moderatorer
-
kadettc76syd
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 28 aug 2007, 20:31
- Geografisk sted: sønderjylland
Tuning af 1.2 kadett c...??
jeg kunne godt tænke mig at få lidt flere kræfter ud af kadetten, men hvad er der af muligheder med sådan en motor....?? hvad er bedst turbo eller noget andet...?? en opskrift eller 2 på en 1.2 motor der går godt er meget velkomne...kan man selv bearbejde toppen...??
-
Bufas
- Senior Medlem
- Indlæg: 332
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
Afvejning og afbalancering af bunden. Portet top, eventuelt større ventiler. skarpere knast 2" udstødning og en 40mm dobbelt karb. Største problem er at finde indsugningsmanifolden til den, de er sjældne og havldyre.
Eller du kan gøre som skrevet i forslaget med en turbo og en volvo trykkarburator.
Begge opsætninger kan komme tl at yde ca 90-100hk. Sikkert også mere med tryk.
Hvis du bladrer bilgalleri igennem skulle der gerne være et par stykker der har lavet begge ombygninger.
Eller du kan gøre som skrevet i forslaget med en turbo og en volvo trykkarburator.
Begge opsætninger kan komme tl at yde ca 90-100hk. Sikkert også mere med tryk.
Hvis du bladrer bilgalleri igennem skulle der gerne være et par stykker der har lavet begge ombygninger.
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
jeg tror den billigste løsning pr hk er tryk.. især fordi du finder meget få færdige dele til den motor, mit manifold forlader i hvert fald aldrig min add. igen. du kan sagten ordne toppen selv, den top er så fucked at du næsten ikke kan ødelægge noget. ellers har jeg en liggende hvis du er klar på at køre oktan 98 med oktanboost 
-
kadettc76syd
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 28 aug 2007, 20:31
- Geografisk sted: sønderjylland
-
kadettc76syd
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 28 aug 2007, 20:31
- Geografisk sted: sønderjylland
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Krik
- Nyt Medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 16 mar 2006, 00:54
jeg har fået min 12s boret op. og fået slebet plejl sølerne ned til 40 mm så passer toyota stempler og plejlstænger fra en 4ageu motor (mener det er den). og fræst blokken 6.6mm ned. så bliver det en 1360 ccm.. portet toppen og større ventiler..285 graders knast.. og så er alt balanceret.. den går GODT.. men er ikke blevet dysset ind endnu..og så har jeg et lille problem kompresionen..
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C