K: T25 turbo fra en nissan sr20det motor

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Engelhardt
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 19 mar 2007, 23:13

K: T25 turbo fra en nissan sr20det motor

#1 Indlæg af Engelhardt »

da min dårlige kopi turbo til en sr20det er gået død søger jeg en ny/brugt turbo fra en sr20det motor. eller en magen til så jeg ikke skal lave om på rør osv..
Vh dan
Mazda 323 bg 1,6 turbo
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#2 Indlæg af Staalanden »

Hvis det er fra en SR20DET er det vist en T28 et eller andet du skal ha fat i. Det er CA18DET motorene der kører med T25
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Engelhardt
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 19 mar 2007, 23:13

#3 Indlæg af Engelhardt »

Ja men mener t25 og t28 er det samme.. står der ihvertfald på den jeg har nu...
Staalanden skrev:Hvis det er fra en SR20DET er det vist en T28 et eller andet du skal ha fat i. Det er CA18DET motorene der kører med T25
Mazda 323 bg 1,6 turbo
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#4 Indlæg af Staalanden »

Muligvis samme flangser, men turboen er til SR20DET er større en T25 møllen på CA18DET. Spørg evt. på nissanklubben.dk Der er nogle gutter som ved meget om dem
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#5 Indlæg af ae86 »

Staalanden skrev:Muligvis samme flangser, men turboen er til SR20DET er større en T25 møllen på CA18DET. Spørg evt. på nissanklubben.dk Der er nogle gutter som ved meget om dem


Måske rigtigt

Før garrett kom med deres kugleleje turboer var der en lidt anden måde at definere T25 og T28'eren

Da de sendte deres kugleleje turboer på markedet var der et par stykker som blev omdøbt (kan ikke huske om det var "opgraderet" eller "nedgraderet")
Det kan være at omtalet er deriblandt

Men definitionen idag er at en
(G)T25'er har en turbine diameter på 53mm
mod
(G)T28'erens 53,8mm

Framesize og boltdiameter er den samme
(dog køre Nissan R34 RB26DETT med et underligt specielt 5-hullet afgangs mønster på turbinen på deres skyline, der til forveksling ligner garrett's standard)

Derudover er der en masse andre ting der kan gøre at 28'eren er større deriblandt kompressor størrelse og trim, men du kan godt få en 25'er der kan levere mere luft til flere heste end en 28'er

Hvis du tager en GT2854R med et TurbineAR på 064
mod en GT2560R med et TurbineAR på 086
(begge er kuglelejeturboer)

så har Garrett rated GT25'eren optil 330Hk (og optil 3L)
og GT28'eren optil 270Hk (og optil 2,2L)

@ Engelhardt
Garrett's berygtede "Discopotato" (GT2860RS) blev i sin tid udviklet til Nissan silviaen som en kugleleje upgrade
den findes i 2 turbineAR (064 & 086)
Garrett har den rated optil 360HK (og optil 3L)
hvilket nok er for den store AR086'er
Engelhardt
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 19 mar 2007, 23:13

#6 Indlæg af Engelhardt »

takker for svarene.. er sådanset ligeglad om det er til en sr20det eller sr18det, så længe den passer til det rørsystem og flanger der sidder på nu..
Mazda 323 bg 1,6 turbo
Karsten
Nyt Medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10 jul 2007, 19:54

#7 Indlæg af Karsten »

Hej har en T28 til at ligge kommer fra min nissan S14, den eneste grund til jeg har taget den af er at jeg har sat en størrer lader på.

Giv et bud hvis det er noget du kan bruge
Engelhardt
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 19 mar 2007, 23:13

#8 Indlæg af Engelhardt »

hej karsten.. jamen den t28, har den siddet på en sr20det motor?? for så kan jeg nok godt bruge den?? har dog en anden på hånden til 3000,- Men hvis din er ligeså fin til det halve, så er jeg på.

Dan
Karsten skrev:Hej har en T28 til at ligge kommer fra min nissan S14, den eneste grund til jeg har taget den af er at jeg har sat en størrer lader på.

Giv et bud hvis det er noget du kan bruge
Mazda 323 bg 1,6 turbo
Besvar