Staalanden skrev:
Muligvis samme flangser, men turboen er til SR20DET er større en T25 møllen på CA18DET. Spørg evt. på nissanklubben.dk Der er nogle gutter som ved meget om dem
Måske rigtigt
Før garrett kom med deres kugleleje turboer var der en lidt anden måde at definere T25 og T28'eren
Da de sendte deres kugleleje turboer på markedet var der et par stykker som blev omdøbt (kan ikke huske om det var "opgraderet" eller "nedgraderet")
Det kan være at omtalet er deriblandt
Men definitionen idag er at en
(G)T25'er har en turbine diameter på 53mm
mod
(G)T28'erens 53,8mm
Framesize og boltdiameter er den samme
(dog køre Nissan R34 RB26DETT med et underligt specielt 5-hullet afgangs mønster på turbinen på deres skyline, der til forveksling ligner garrett's standard)
Derudover er der en masse andre ting der kan gøre at 28'eren er større deriblandt kompressor størrelse og trim, men du kan godt få en 25'er der kan levere mere luft til flere heste end en 28'er
Hvis du tager en GT2854R med et TurbineAR på 064
mod en GT2560R med et TurbineAR på 086
(begge er kuglelejeturboer)
så har Garrett rated GT25'eren optil 330Hk (og optil 3L)
og GT28'eren optil 270Hk (og optil 2,2L)
@ Engelhardt
Garrett's berygtede "Discopotato" (GT2860RS) blev i sin tid udviklet til Nissan silviaen som en kugleleje upgrade
den findes i 2 turbineAR (064 & 086)
Garrett har den rated optil 360HK (og optil 3L)
hvilket nok er for den store AR086'er